Podczas udanego programu pilotażowego przeprowadzonego w 2014 roku firma Gravity była odpowiedzialna za dostarczenie spersonalizowanych rekomendacji, prezentowanych w wybranych obszarach serwisu, w celu zwiększenia współczynników wartości towarów sprzedanych na platformie (GMV) oraz klikalności (CTR). Znaczny wzrost wyżej wspominanych współczynników wynikający z zastosowania spersonalizowanych rekomendacji doprowadził do podpisania długoterminowej umowy pomiędzy Allegro a Gravity.
“Gdy opracowaliśmy własne rozwiązanie służące do prezentowania rekomendacji, chcieliśmy przetestować jego skuteczność, porównując je z innymi produktami, które są dostępne na rynku. Wybraliśmy firmę Gravity ze względu na jej elastyczność, osiągane wyniki oraz potencjał, o którym przekonaliśmy się w trakcie programu pilotażowego. W oparciu o nabyte doświadczenie postanowiliśmy poszerzyć zakres wykorzystania narzędzia o inne platformy oraz nowe widżety związane z rekomendacją” – mówi Dominik Ryżko, Chief Data Scientist w Grupie Allegro.
“Współpraca z Allegro to bardzo ważny krok. Wśród naszych klientów są m.in. serwisy ogłoszeniowe oraz transakcyjne i jesteśmy niezmiernie dumni, że Allegro do nich dołączy” – mówi Domonkos Tikk, CEO Gravity.