CD Projekt Red o sukcesie trzeciego Wiedźmina

CD Projekt Red o sukcesie trzeciego Wiedźmina

Wiedźmin III: Dziki Gon to faktycznie niesamowita gra. Choć nie jest pozbawiona wad, zarówno koncepcyjnych jak i w formie łatanych na bieżąco drobnych usterek technicznych, tak wielu z nas wciągnęła na długie godziny, których w najmniejszym stopniu nie możemy określić jako stracone. Gra jest znakomita, oryginalna, dojrzała i unikatowa na skalę światową. Zachwyca oprawą audiowizualną a przede wszystkim wciągającą historią, która w przeciwieństwie do poprzednich gier, choć jest osadzona w uniwersum stworzonym przez Andrzeja Sapkowskiego, tak po raz pierwszy jest to zupełnie nowa opowieść, bez przetwarzania na nowo tego, co już zostało opisane w książkach.

Gra na szczęście znalazła uznanie nie tylko wśród recenzentów, ale również wśród graczy. Przez pierwsze dwa tygodnie sprzedaży gracze kupili 4 mln kopii Wiedźmina III: Dziki Gon. Trzyletnie nakłady na produkcję Wiedźmina III zwróciły się w dniu premiery. –

Sprzedaż do użytkowników końcowych zwana sell through, jest bardzo ważna, bo świadczy o sile i popularności Wiedźmina. Natomiast trzeba pamiętać, że nasz przychód jest generowany przez sprzedaż do sklepów i sieci handlowych, czyli tzw. sell in, która z założenia jest wyższa. Pełne dane sprzedażowe na koniec czerwca, sporządzone na podstawie raportów licencyjnych od naszych globalnych partnerów przekażemy razem z wynikami za pierwsze półrocze 2015 r. a więc pod koniec sierpnia

. – powiedział Adam Kiciński, prezes CD Projekt.

CD Projekt Red podchodzi jednak do sukcesu z pokorą. Opublikował właśnie list do graczy, który cytujemy w całości:

Drodzy gracze,

19 maja był dla wszystkich w CD PROJEKT RED bardzo ważną datą – premiera gry Wiedźmin 3: Dziki Gon była ukoronowaniem trzech lat pracy nad erpegiem, który miał jedną ambicję: zmienić gatunek i zawojować świat. Gdy gra wylądowała na półkach, na całym świecie pojawiły się świetne recenzje. Otrzymaliśmy od Was masę wiadomości – forum pękało w szwach, maile nie przestawały przychodzić; byliście z nami na nocnych otwarciach, w mediach społecznościowych i na portalach traktujących o grach. Nie ma przyjemniejszej rzeczy dla twórców gier niż taki widok. Dlatego chciałbym Wam za to serdecznie podziękować – bez fanów z Polski Wiedźmin nie był by tą grą, którą jest dziś.

Korzystając z okazji, chciałem również podzielić się wynikami sprzedaży. Po dwóch tygodniach od premiery liczba graczy, którzy kupili Wiedźmina, osiągnęła 4 miliony. To dla nas znak, że obrana przez CD PROJEKT RED ścieżka prowadzi w dobrym kierunku i pokazuje nam, że warto publikować darmowe DLC i nie zapominać, dla kogo i po co tworzy się gry.

Jeszcze raz serdeczne dzięki za Wasze wsparcie.

Pozdrawiam,
Marcin Iwiński,
współzałożyciel CD PROJEKT RED