HejtStop to kampania, której celem jest ułatwienie reagowania na tego rodzaju przejawy mowy nienawiści. Zajmuje się walką z mową nienawiści w przestrzeni publicznej i w Internecie. W celu ułatwienia zgłaszania treści w przestrzeni publicznej (elewacje nieruchomości, garaże, przystanki autobusowe i inne miejsca, w których pojawiają się wulgarne, obraźliwe napisy, nazywane przez nas hejtami), stworzyła mechanizm umożliwiający zgłaszanie napisów na stronie www.hejtstop.pl. Teraz, dzięki współpracy z Dige – firmą zajmującą się min. opracowywaniem nowoczesnych aplikacji na urządzenia mobilne – zgłaszanie tych napisów jest łatwiejsze.
Dzięki aplikacjom na urządzenia mobilne – Android, iOS oraz Windows Phone – użytkownicy smartfonów mogą w prosty sposób zgłosić dostrzeżony przez siebie napis zawierający nienawistne treści. Dzięki geolokalizacji, nie musimy nawet wpisywać adresu miejsca – wystarczy przesłanie zdjęcia, a system sam ustali, w którym miejscu się znajdujemy.
Zgłoszone napisy trafią do bazy na www.hejtstop.pl (na której można również wrzucać zdjęcia za pośrednictwem strony internetowej), następnie informacje o nich zostaną przesłane do służ porządkowych.