W Polsce liderem jest Youtube, na kolejnych miejsach znalazły się odpowiednio: Facebook, Google Chrome, przeglądarka systemu Android oraz Google Maps.
We wszystkich przypadkach w czołówce stawki znalazły się aplikacje serwisów społecznościowych i wideo. W zależności od kraju towarzyszą im inne aplikacje. W Szwecji silną pozycję ma Spotify – wywodzący się z tego kraju serwis oferujący streaming muzyki. Najciekawiej wygląda zestawienie w Rosji. W TOP5 aplikacji znalazły się aż dwa popularne serwisy wywodzące się z tego kraju: Vkontakte i Ondoklassniki.
Zauważalny jest ciągły wzrost liczby danych przesyłanych w sieciach komórkowych. W pierwszym kwartale 2015 roku zużycie danych było o 55% wyższe niż w w tym samym okresie w roku 2014. Nie zaskakuje wysoka pozycja Youtube, który znalazł się na pierwszym miejscu prawie w każdym kraju w którym przeprowadzono badanie. Według raportu Mobility Report opracowanego przez Ericsson, w roku 2020 wideo będzie już stanowić około 60% całego mobilnego ruchu danych.
Polacy ciągle odkrywają urok aplikacji używanych na smartfonach. YouTube króluje w pięciu na sześć badanych krajów. Częste użycie Google Maps świadczy o bardziej użytkowym i darmowym niż czysto rozrywkowym wykorzystaniu mobilnych aplikacji. Domyślam się, że to aplikacja z której użytkownicy najczęściej korzystają przy planowaniu codziennych dojazdów — powiedział Oliver Kanzi, prezes firmy Ericsson w Polsce.
Raport Ericsson Mobility Report przedstawia dane prognostyczne, analizy i daje wgląd w ruch mobilny, subskrypcje i zachowania konsumenckie, dzięki czemu znamy obecne trendy dotyczące ruchu i rynków występujące w Społeczeństwie Sieciowym.