ARPU (rok do roku), co przyczyniło się do dalszego wzrostu przychodów oraz zysku EBITDA. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 49,4%% w 2 kw. 2015 r. w porównaniu z 48,3%% w 1 kw. 2015 r. i 45,6%% w 2 kw. 2014 r. Wynik ten osiągnięto dzięki dalszemu znacznemu wzrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 90% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej w 2 kw. 2015 r.
W 2 kw. 2015 do wzrostu skorygowanego wyniku EBITDA przyczyniły się znakomite wyniki w zakresie zwiększenia bazy abonentów kontraktowych. W 2 kw. 2015 r. baza ta zwiększyła się o 310 tys. abonentów netto w porównaniu ze wzrostem o 223 tys. w 2 kw. 2014.
Pod wieloma względami drugi kwartał 2015 r. był okresem silnego wzrostu dla Play. Obecnie jesteśmy operatorem mobilny świadczącym usługi 13 mln abonentów z udziałem w rynku na poziomie 22,3%. Co ważniejsze, motorem wzrostu w 2 kw. było znaczne zwiększenie bazy abonentów kontraktowych. Doskonałe wyniki sprzedażowe przełożyły się na wymierne wyniki finansowe w 2 kw. 2015 r., z przychodami na poziomie 1 299 mln zł, co stanowi wzrost o 23,1% w porównaniu z 2 kw. r., oraz wzrostem skorygowanej marży EBITDA do poziomu 28,8%. – twierdzi Jørgen Bang-Jensen, prezes Play
Wyniki Play za 2 kw. 2015 oraz za okres dwunastu miesięcy zakończony w dniu 30 czerwca 2014 r.:
Jednostka |
Q2 2014 |
Q2 2015 |
Zmiana roczna |
Q1 2015 |
Q2 2015 |
Zmiana kwartalna |
Okres 12-miesiecy zakończony w: |
Zmiana roczna | ||
Czerwcu 2014 |
Czerwcu 2015 | |||||||||
Przychody operacyjne Przychody z usług Przychody od użytkowników Skorygowana EBITDA |
w mln PLN |
1 055 1 004 852 269 |
1 299 1 225 1 009 374 |
23,1% 22,0% 18,4% 38,7% |
1 228 1 156 959 323 |
1 299 1 225 1 009 374 |
5,8% 3 957 4 878 5,9% 3 725 4 601 5,2% 3 197 3 838 15,5% 922 1 261 |
23,3% 23,5% 20,1% 36,8% | ||
Marża % |
% |
25,5% |
28,8% |
26,3% |
28,8% |
23,3% 25,9% | ||||
Całkowita baza abonencka Abonenci kontraktowi |
w tysiącach abonentów |
11 275 5 147 |
13 028 6 441 |
15,5% 25,1% |
12 685 6 132 |
13 028 6 441 |
2,7% 11 275 13 028 5,1% 5 147 6 441 |
15,5% 25,1% | ||
% udział abonentów kontraktowych |
% |
45,6% |
49,4% |
48,3% |
49,4% |
45,6% 49,4% | ||||