IDC wskazuje, że Polska, Czechy i Rumunia to trzy kraje, które w 2014 roku odnotowały wzrost sprzedaży PC. Ich szacowana dynamika wyniosła odpowiednio 8, 19 oraz 24,5 proc. Według autorów opracowania progres wynikał m.in. z modernizacji sprzętów związanej z zakończeniem wsparcia technicznego dla wycofywanego z użytku środowiska Windows XP. Nie znaczy to jednak, że wprowadzenie na rynek nowego systemu Windows 10 automatycznie spowoduje podobną wymianę.
Liderem sprzedaży komputerów na rynku polskim jest Lenovo, które posiada aż 35% udziałów (dane z ostatniego kwartału). Również na rynku tabletów w Polsce Lenovo radzi sobie najlepiej – posiada 30% udziałów. Firma zauważa, że klienci coraz częściej sięgają po sprzętu z zakresu all-in-one umożliwiające pracę w kilku trybach.
[Rynek] nadal będzie zwrócony ku urządzeniom mobilny, a w kategorii urządzeń stacjonarnych coraz więcej sprzedaży będzie generował segment All-in-One — sugeruje Andrzej Sowiński, dyrektor generalny polskiego oddziału Lenovo–
Co ciekawe, na polskim rynku również bardzo dynamicznie rozwija się sektor gamingowy, czyli komputery i urządzenia peryferyjne przeznaczone dla graczy – zarówno przenośne, jak i stacjonarne. W swojej ofercie mamy teraz wyłącznie te przenośne, ale planujemy nowości również dla graczy w kategorii komputerów stacjonarnych.