Dzięki współpracy z MIGAM, niesłyszący klienci będą mogli skorzystać z punktu obsługi klienta, nie tylko za pomocą video czatu na stronie samsung.pl w zakładce “kontakt”, ale również dzięki specjalnej aplikacji mobilnej. Usługa jest już dostępna od 21 września w Samsung GALAXY Apps, a także na urządzeniach mobilnych w punktach serwisowych Samsung.
Wychodząc naprzeciw potrzebom osób niesłyszących przygotowano również 45-sekundowe spoty instruktażowe, w których dedykowany tłumacz wyjaśnia korzystanie z funkcji zarówno video czatu jak i aplikacji mobilnej. Poszczególne punkty serwisowe natomiast, będą miały specjalne oznakowanie informujące, że w tym miejscu można załatwić sprawę w języku migowym.
Współpraca z Migam.org to jedno z wielu rozwiązań jakie Samsung zaplanował w ramach polityki accessibility. Zmiany nastąpią również w sklepach firmowych pod kątem architektonicznym – zostaną one dostosowane do osób niepełnosprawnych, a sami konsultanci specjalnie przeszkoleni. Już na początku października pierwszy przystosowany Brand Store Samsung zostanie otwarty w Centrum Handlowym Arkadia w Warszawie, a do końca roku trzy kolejne sklepy w Bydgoszczy, Wrocławiu i w Kielcach. Samsung przywiązuje dużą wagę do funkcjonalności swoich produktów, a osobom niepełnosprawnym ułatwia korzystanie z najnowszych technologii. Takie udogodnienia posiada m.in. Samsung Galaxy S6, który dla osób niedosłyszących wykorzystuje np. detektor dźwięku. Osoby niedowidzące mogą korzystać z regulatora kolorów i etykiet głosowych. Natomiast osoby niepełnosprawne ruchowo, dzięki aplikacji “gesture wake up”, mogą sterować niektórymi funkcjami telefonu za pomocą gestów. Ułatwienia dotyczą nie tylko samych produktów Samsung. Również strona internetowa firmy będzie stopniowo dostosowywana do potrzeb osób niepełnosprawnych.