Filmy 360 stopni to produkcje, w których widz może “rozglądać się” w oglądanym przez siebie filmie, czyli prawie dowolnie manipulować kadrem. Aby zmienić perspektywę w przeglądarce internetowej należy poruszać kursorem, natomiast na urządzeniach mobilnych wystarczy ruch palca. Obraz na smartfonie będzie się także zmieniał wraz z ruchem całego urządzenia, co pozwoli na doświadczanie historii z całego świata w sposób, jaki do tej pory nie był możliwy.
Nowy typ wideo powstał z myślą o nadchodzącej technologii wirtualnej rzeczywistości. Nie zapominajmy, że Facebook za kwotę podobną do tej za jaką Microsoft kupił Minecrafta, kupił startup Oculus Rift, założony przez Palmera Luckeya dzięki środkom zebranym na Kickstarterze. Premiera konsumenckiej wersji gogli Oculus Rift będzie miała miejsce na początku przyszłego roku – to odpowiedni moment, żeby na Facebooku pojawił się nowy typ treści tworzony z myślą o Oculusie i innych rozwiązaniach VR.
Jeśli chcielibyście obejrzeć kilka takich filmów, to sprawdźcie następujące profile:
Star Wars, Discovery, GoPro, LeBron James, NBC Saturday Night LiveorazVICE.