Już wkrótce bowiem, na facebookowych stronach wybranych sklepów pojawi się zakładka o nazwie… “Sklep”. Dzięki niej użytkownicy FB będą mogli kupić oferowane przez sklep produkty lub usługi, bezpośrednio na jego fanpage’u.
Nowa usługa przygotowywana jest przy współpracy z Shopify – firmą, która zajmuje się handlem cyfrowym. Przez to zakładki “Sklep” pojawią się na początku na stronach tych firm, które współpracują już z Shopify. Po pewnym okresie, nowa funkcja dostępna będzie prawdopodobnie dla wszystkich firm, obecnych na Facebooku.
Podobne pomysły były już testowane w największej sieci społecznościowej, jednak to co według Shopify wyróżnia ich usługi na tle konkurencji, to fakt, że ich rozwiązania projektowane są z myślą o użytkownikach mobilnych. A według Shopify to właśnie na tabletach i telefonach spędzamy obecnie najwięcej czasu na Facebooku.
Jeśli rozwiązanie sprawdzi się na tyle, że zostanie wdrożone globalnie, facebookowe reklamy mogą stać się ważniejsze od reklam wyświetlanych w wyszukiwarce Google. Jak wtedy zareaguje gigant z Mountain View?