Konsumenci kupują coraz większe smartfony
Najbardziej popularne smartfony wyposażone są dziś w wyświetlacze z przekątną o średniej długości 4,3 cala. W porównaniu z 2010 rokiem jest to bardzo wyraźny wzrost – w przeciągu ostatnich pięciu lat przekątne wyświetlaczy smartfonów wybieranych przez użytkowników idealo wydłużyły się o 1,7 cala, co stanowi aż 64%. Można zatem zauważyć, że według aktualnej tendencji “idealny” smartfon rośnie średnio o 0,3 cala rocznie.
Najnowsze phablety na IFA 2015
Trend ten znalazł swoje potwierdzenie także podczas tegorocznych targów IFA. Prezentacje smartfonów najważniejszych marek zdominowane zostały przez phablety, czyli urządzenia wyposażone w ekran o przekątnej dłuższej niż 5 cali. Jedną z najbardziej oczekiwanych premier była rozszerzona wersja ostatniego flagowca Samsunga: model Galaxy S6 Edge Plus mierzy sobie całe 5,7 cala, przez co jest zarówno dosłownie, jak i w przenośni, największym z highlightów tegorocznych targów. W Berlinie swoimi najnowszymi modelami pochwaliła się także marka Sony, prezentująca dwie wersje Xperii Z5. W wersji Premium smartfon wyposażony został w ekran o przekątnej 5,5 cala. Użytkownicy wybrać mogą także “kompaktowy” wariant. Mimo to 4,6-calowy ekran modelu Sony Xperia Z5 Compact jest wciąż większy niż wyświetlacz statystycznego smartfona idealo.
Trend ten dotyczy także modeli smartfonów prezentowanych przez producentów z Chin. Na IFA mogliśmy podziwiać model Mate S marki Huawei oraz trzy nowe smartfony ZTE. Ekrany wszystkich modeli, zarówno Axon Elite, Nubia Z9 jak i Blade V6, również są dłuższe niż 5 cali. Większy smartfon to z całą pewnością większa wygoda korzystania z ekranu dotykowego. Należy jednak pamiętać o tym, że dla wielu użytkowników phablety są zdecydowanie za duże. Na szczęście jednak oprócz nowych modeli “Plus”, “Ultra” lub “Premium”, wiodące marki dostarczają swoim użytkownikom także warianty “Mini” oraz “Compact”.