Z badań wyłania się następujący obraz użytkowika Ubera – to młody człowiek (60% użytkowników ma mniej niż 30 lat), dobrze wykształcony (67% skończyło studia wyższe) oraz aktywny zawodowo (39% to pracownicy umysłowi, 28% to kadra kierownicza).
Użytkownicy Ubera charakteryzują się również wysokim zaangażowaniem w sprawy społeczne i polityczne. Prawie 80% badanych głosowało w ostatnich wyborach prezydenckich i deklaruje, że będzie też uczestniczyć w zbliżających się wyborach parlamentarnych. Dla porównania frekwencja wyborcza na poziomie krajowym w wyborach 2015 wyniosła 55%. Dla użytkowników Ubera ważne są również sprawy lokalne – siedmiu na dziesięciu użytkowników potwierdziło oddanie głosu w wyborach samorządowych – to prawie 20% więcej niż reszta populacji. Ponad 40% użytkowników aplikacji wzięło też udział w głosowaniach dotyczących budżetu partycypacyjnego.
Nikogo nie powinien zdziwić fakt, że użytkownicy Ubera są otwarci na nowe technologie. 81% z nich słucha muzyki ze Spotify, 48% korzysta z Airbnb, a 25% ogląda filmy i seriale za pośrednictwem Netflixa.
A co najbardziej cenią sobie w Uberze jego klienci? 68% osób wskazało, że największą zaletą usługi są płatności elektroniczne, które wpływają na wygodę aplikacji. 27% użytkowników ceni także możliwość sprawdzenia ceny kursu przed jego rozpoczęciem. Dla użytkowników bardzo ważne jest także poczucie bezpieczeństwa, jakie oferują rozwiązania technologiczne firmy – Uber daje m. in. możliwość dzielenia się trasą kursu i szacowanym czasem podróży z rodziną i bliskimi. Prawie połowa respondentów zazwyczaj podróżuje samotnie, zwłaszcza wieczorami i w nocy. Trzy czwarte użytkowników jeździ z Uberem w piątkowe i sobotnie noce, ponad 60% wybiera ten sposób przejazdu po zmroku w ciągu tygodnia. Dzięki temu nie muszą martwić się o swoje bezpieczeństwo w drodze ze spotkania towarzyskiego do domu.