A właścicielem Adblocka Plus jest niemiecka firma Eyeo GmbH. Dziennikarz niemieckiego portalu Mobile Geeks, Bernd Rubel, który od lat pozostaje w całkiem niezłych stosunkach z Eyeo kilka tygodni temu twierdził, że od swoich zaufanych źródeł dowiedział się, że Adblock Plus niedługo przejmie Adblocka.
Wszystko układa się w logiczną całość, jednak nie możemy niczego stwierdzić oficjalnie, więc nie stwierdzamy. Jeśli jednak informacje się potwierdzą, program Acceptable Ads zapewne stanie się bardzo gorącym tematem wszystkich firm zajmujących się reklamami w Sieci. Program w skrócie polega na tym, że jeśli ktoś chce aby jego reklama wyświetlała się w przeglądarce użytkownika, który korzysta z Adblocka bądź ABP, musi nieco zrezygnować z jej nachalności i… oczywiście zapłacić za uczestnictwo w programie Acceptable Ads. W Polsce z narzędzi blokujących reklamy w Sieci korzysta ponad 30% internautów – jest to na tyle duża grupa, że zapewne wielu reklamodawców będzie chciało do niej dotrzeć.