Dzisiaj dzielimy się większą ilością kontentu niż kiedykolwiek wcześniej, ale czy odbiorcy są tym nadal zainteresowani? 69 procent respondentów przyznało że przeglądają więcej materiałów udostępnianych przez znajomych niż miało to miejsce dwa lata temu. Wśród studentów i młodzieży w wieku 15-24 lat odsetek ten wyniósł 77 procent. Wynika z tego, że nie tylko dzielimy się większą ilością informacji, ale również więcej osób zauważa udostępniane treści i wchodzi z nimi w interakcję.
Nasza ciekawość nie ogranicza się jedynie do osób z którymi utrzymujemy regularny kontakt. Szukamy również informacji o osobach nieznanych nam bliżej. Co czwarty posiadacz smartfona regularnie wykorzystuje Internet do poszukiwania informacji o nowym znajomym, sąsiedzie czy współpracowniku.
Osoby trzecie, często nie wiedzą, że pojawiają się na zdjęciach publikowanych przez użytkowników Internetu. 20 procent młodzieży i studentów do 24 roku życia przyznaje, że regularnie umieszcza zdjęcia na których znajdują się osoby im nieznane. Wielu respondentów udostępnia i komentuje zdjęcia osób których nie zna. 43 procent ankietowanych przyznało, że ocenia i lajkuje zdjęcia udostępniane przez nieznane osoby. Co piąty z nich udostępnia takie zdjęcia dalej.
Raport Ericsson “Sharing Information – The rise of consumer influence” (Udostępnianie Informacji – Początek wpływów konsumenta) oparty został o badanie konsumenckie przeprowadzone wśród ponad 5000 użytkowników smartfonów w wieku 15-69 lat mieszkających w Berlinie, Chicago, Johannesburgu, Londynie, Mexico City, Moskwie, Nowym Jorku, São Paulo, Sydney i Tokio.