Huawei Consumer Businees Group ogłosił wyniki za trzeci kwartał 2015 r., raportując stabilny wzrost dostaw smartfonów. Zapotrzebowanie na urządzenia ze średniej i wyższej półki cenowej wynosiło 33 proc. W zestawieniu z poprzednim kwartałem był to wzrost o 7 p.p.
Łącznie w trzymiesięcznym okresie liczonym do 30 września br., Huawei dostarczył 27,4 miliona sztuk smartfonów i odnotował wzrost o 63 proc. rok do roku. Przewiduje się, że w całej branży smartfonów wzrost dostaw na koniec 2015 r. w porównaniu do poprzedniego roku wyniesie zaledwie 9,3 proc.
Wyniki podsumowujące ten kwartał wyraźnie pokazują sukces naszej strategii rozwoju — powiedział Richard Yu, Prezes Huawei Consumer BG. –
Jesteśmy szczególnie dumni z ogromnego wzrostu, który obserwujemy poza rynkiem chińskim.
Na uwagę zasługuje rosnące zapotrzebowanie na urządzenia ze średniej i wyższej półki cenowej. Mamy pewność, że w obecnym tempie osiągniemy nasz cel, jakim jest dostarczenie 100 mln urządzeń do końca roku.
Dostawy smartfonów Huawei do Europy oraz na region Afryki i Bliskiego Wschodu, odpowiednio o 98 i 70 proc. rok do roku. W ostatnim kwartale Huawei osiągnął również znaczny sukces na rynku chińskim, gdzie w porównaniu z rokiem ubiegłym zanotowano wzrost dostaw wynoszący 81 proc.
Szczegółowe wyniki dostaw urządzeń Huawei ze średniej i wyższej półki cenowej, obejmujące każde urządzenie warte powyżej 2,000 yuanów (RMB), wskazuje na rosnące zainteresowanie produktami z tej grupy. Od momentu premier, dostawy flagowego modelu Mate 7, P7 oraz P8 osiągnęły odpowiednio 6,5, 7,7 oraz 4 miliony sztuk. Najnowszy model producenta, Huawei Mate S, który został zaprezentowany we wrześniu tego roku, dostępny jest już w ponad 48 krajach na całym świecie, między innymi w Chinach, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Hiszpanii. Na szczególną uwagę zasługuje model Mate S w wersji Rose Gold (Różowe złoto), który pozwolił na zwiększenie zainteresowania smartfonem wśród kobiet.
Popyt na smarfony Huawei ze średniej i wyższej pułki cenowej jest szczególnie wysoki w Europie. W Hiszpanii stanowią one 12,4 proc. całego rynku smartfonów i 45,7 proc. krajowej sprzedaży urządzeń w przedziale cenowym wynoszącym od 400 do 500 euro.
Huawei odnosi także sukcesy na włoskim rynku, gdzie posiada ogólnie 10,9 proc. udziałów oraz 27,9 proc. udziałów w rynku urządzeń klasy wyższej.
Potwierdzeniem globalnej pozycji Huawei, jest raport przygotowany przez GFK, według którego firma w okresie od stycznia do sierpnia bieżącego roku była jednym z czołowych producentów smartfonów, posiadając 9,5 proc. udziału w globalnym rynku.
Firma Huawei znajduje się również w czołówce producentów smartfonów w Australii, Belgii, Włoszech, Portugalii, Hiszpanii, Szwajcarii oraz Nowej Zelandii. Z kolei na rodzimym, chińskim rynku, Huawei nadal jest liderem, który we wrześniu 2015 posiadał udziały wynoszące 15,2 proc.
W październiku 2015 roku Huawei znalazł się na 88 pozycji w ranking 100 najcenniejszych globalnych marek. Obecność w tym prestiżowym zestawieniu jest powodem do dumy, zwłaszcza, że w zeszłym roku firma Huawei był pierwszą chińską marką, która zadebiutowała w rankingu.