Dziesiąta edycja targów Poznań Game Arena to największe wydarzenie dla graczy organizowane w Polsce, które co roku bije kolejne rekordy. Osiemdziesiąt tysięcy sprzedanych biletów w br. mówi zresztą samo za siebie. Na takiej imprezie nie mogło zabraknąć stoiska CHIP-a, które znów udało nam się powiększyć, dzięki zaangażowaniu naszych partnerów. Co pokazywaliśmy?
Ogromną popularnością cieszyły się urządzenia firmy Samsung. Zakrzywione monitory koreańskiego producenta prezentowały swoje zalety w grach komputerowych oraz doskonale sprawdziły się podczas konkursu rysowniczego. Odwiedzający targi interesowali się również najnowszymi smartfonami Samsunga: Galaxy S6, S6 Edge oraz Galaxy Note 4. Modele te udowodniły, że ekrany o przekątnej długości większej niż 5 cali to przyszłość, w której telefony oferują doskonałe warunki i jakość podczas konsumpcji multimedialnych treści na urządzeniach przenośnych. Nie można też pominąć mobilnej, wirtualnej rzeczwistości– dwa zestawy Samsung Gear VR, którymi dysponowaliśmy na PGA, powodowały formowanie się ogromnych kolejek do ich przetestowania.
Odwiedzający zainteresowani nieco większym rozmiarem ekranów mogli na własne oczy sprawdzić zalety Windows Continuum, prezentowane na trzech świetnych i przenośnych maszynach firmy Dell: laptopie, hybrydzie i tablecie. Windows 10 potrafi dostosować się do każdego z tych urządzeń, o czym niektórzy musieli przekonać się na własne oczy. Żadnych wątpliwości, co do swojego potencjału nie pozostawiły również laptopy dla graczy Alienware, na których zachęcaliśmy do grania, porównywania możliwości DirectX 11 i DirectX 12 oraz do testowania nowej aplikacji dla graczy obecnej w Windows 10 – Xbox.
W tym roku dzięki nawiązaniu współpracy z portalem Ceneo na naszym stoisku można było też sprawdzić ceny dowolnego sprzętu i rzecz jasna dowiedzieć się, gdzie kupić upatrzony wcześniej model najtaniej. Załoga Ceneo przyjechała z własnym sejfem, w którym zamknięty był nowy telefon Samsung S6 Edge – już w sobotę jednemu z uczestników PGA udało się rozszyfrować kod do zamka i zgarnąć jedną z najcenniejszych nagród oferowanych podczas targów.
A jeśli ktoś od łamania kodów wolał bardziej zręcznościowe wyzwania, to zawsze mógł spróbować swoich sił na naszym specjalnym torze przeszkód, który trzeba było pokonać zdalnie sterowanym dronem, dostarczając tym samym szczepionkę firmy G-Data zarażonej złośliwym oprogramowaniem sztucznej inteligencji. Jednym z dronów, którego można było zabrać na przejażdżkę był BB8 z nadchodzących “Gwiezdnych wojen”.
Za bezprzewodową sieć na naszym stoisku odpowiedzialne były rutery firmy Netgear, a konkretniej modele R7000 i R8000, które spełnią wymagania nawet najbardziej wybrednych graczy. W momentach, gdy targowe łącze internetowe przestawało działać, ratował nas dodatkowo ruter AirCard 785, dzięki któremu mogliśmy łączyć się z zapasowym łączem LTE. Takie rozwiązanie na targach jest cenniejsze niż złoto.
Jeśli zaś chodzi o komfort grania podczas tak dużych (i głośnych) targów, to bez dobrej klasy słuchawek się nie obejdzie. Na szczęście w tym roku goszczący na naszym stoisku gracze mogli do woli testować modele słuchawek HyperX. Sprzęt tego producenta cieszy się ogromną popularnością wśród profesjonalistów i każdy, kto nas odwiedził, szybko przekonywał się, dlaczego tak jest. Oprócz słuchawek można było przetestować bardzo wygodne i dostępne w trzech rozmiarach podkładki pod mysz od HyperX, no i wygrać jeden z modeli słuchawek tego producenta – HyperX Cloud II.
Zgodnie z naszą tradycją również w tym roku można było wziąć udział w konkursie rysowania na tabletach Wacom. Tym razem uczestnicy próbowali swoich sił na modelach Wacom Intuos Comic. Do przetestowania były również: Intuos Draw, Cintiq Companion oraz Bamboo Spark. Tablety firmy Wacom podłączone były do minipecetów Intel NUC, które zaskakiwały wszystkich stosunkiem swoich możliwości do niewielkich rozmiarów. Tegorocznym tematem konkursu rysowniczego był laptop dla graczy polskiej firmy Hyperbook.
Drugi laptop – Hyperbook X15 – przez całe trzy dni trwania targów świetnie radził sobie z obsługą naszych gogli Oculus DK2, które zostały przetestowane prawdopodobnie przez każdego entuzjastę wirtualnej rzeczywistości obecnego na targach.
W tym roku nie zabrakło również kilku bardzo interesujących pokazów przedpremierowych. Najważniejszym tytułem zaprezentowanym podczas PGA był z pewnością Shadow Warrior 2 produkcji warszawskiego studia Flying Wild Hog. Ciekawostką była też gra System Shock, prezentowana w wersji na Playstation 4. Najładniejszą grą niezależną była naszym zdaniem Ghosts of Memories – jedna z niewielu gier logicznych, której twórcy położyli nacisk na fabułę. Cała gra jest ręcznie rysowana i ma świetną oprawę muzyczną. Jeśli chodzi o sprzęt, to tutaj języczkiem u wagi stała się konsola Steam Machine, przedstawiona przez firmę Alienware. Ten mini-pecet, działający pod kontrolą systemu Steam OS ma szansę namieszać na rynku konsol. Ogromną popularnością wśród uczestników cieszyły się wszelkiego rodzaju rozgrywki e-sportowe. Najpopularniejszymi grami z tej kategorii były oczywiście Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends, Heroes of The Storm, Hearthstone oraz Dota 2. Miejmy nadzieję, że ogromne zainteresowanie e-sportem wśród polskich nastolatków sprawi, że powstanie kilka nowych profesjonalnych drużyn, które będą reprezentować nasz kraj za granicą.
Tegoroczne PGA było większe i ciekawsze od poprzednich edycji. Nic nie wskazuje na to, aby ten trend miał się odwrócić w ciągu kilku najbliższych lat. Mamy tylko nadzieję, że w przyszłym roku organizatorzy zdecydują się na uruchomienie większej liczby hal targowych – rosnąca liczba wystawców, powiększające się rozmiary stoisk i coraz więcej odwiedzających PGA gości tego wymaga. Mamy też nadzieję, że będziemy mogli pojawić się na kolejnej edycji targów i że ponownie nasze stoisko spotka się z tak pozytywnym przyjęciem, jak w tym roku. Wszystkich uczestników targów, którzy nas odwiedzili chcielibyśmy gorąco pozdrowić. Do zobaczenia za rok!