Jeśli chodzi o publikowanie swoich treści wideo, to w obecnym momencie YouTube jest praktycznie monopolistą, który dość swobodnie może ustalać warunki finansowe z niezależnymi twórcami, publikującymi treści wideo. Do tego żadnemu twórcy nie opłaca się nie przystępować do programu Red – większe zyski dzięki widzom, którzy zapłacą mówią tutaj same za siebie.
Dodatkowo YouTube rozwiązał dość poważny problem wizerunkowy, który mógłby w przyszłości pojawić się u niektórych YouTuberów. Chcesz oglądać filmy bez reklam? Zapłać abonament. Część opłaty trafi bezpośrednio do twórcy, jednak on sam nie musi brać praktycznie żadnego udziału w nakłanianiu swoich widzów do opłacenia abonamentu. To oznacza, że nikt nie przestanie go lubić. A popularność to dla internetowych twórców najważniejsza rzecz.
Polscy twórcy, jak na razie nie muszą niczego zmieniać. YouTube Red jest jak na razie niedostępny w Polsce.