Raport firmy Slice Intelligence dostarcza wielu interesujących obserwacji, nie tylko tej, że na sprzęt firmy Apple najwięcej pieniędzy przeznaczyli w zeszłym roku mężczyźni mocno zaawansowani wiekowo. Przede wszystkim rzuca się w oczy ogólna przewaga płci męskiej – niezależnie od grupy wiekowej, mężczyźni wydali średnio około 200-300 dolarów więcej na sprzęt Apple’a, niż kobiety.
Zabawne jest to, że sami eksperci nie wiedzą do końca, jak wytłumaczyć to ogromne zainteresowanie staruszków produktami z logo nagryzionego jabłka. Jedna z teorii mówi o tym, że powodem jest to, że oni dopiero teraz przekonują się do elektroniki, więc – jako nowi klienci – wydają najwięcej. Inna natomiast – że kupują tak dużo elektroniki firmy Apple, aby rozdawać ją młodszym w formie prezentów. No bo przecież nie może być tak, że Apple podoba się najbardziej starym prykom, prawda?
Inne ciekawe obserwacje wynikające z raportu to:
- najpopularniejszą grupą wiekową, która kupuje iPhone’y, Macbooki Air, Macbooki Pro i Apple TV są osoby między 25 a 34 rokiem życia
- osoby w wieku 65 lat i starsze oraz osoby między 35 a 44 rokiem życia najchętniej kupują iPady
- zegarki Apple Watch najbardziej popularne są wśród osób między 35 a 44 rokiem życia
- serwis Apple Music najchętniej używany jest przez użytkowników w wieku między 25 a 34 rokiem życia
- najmniej na produkty Apple wydają gospodarstwa domowe z dochodem rocznym między 35 a 50 tysięcy dolarów
- gospodarstwa domowe z dochodem poniżej 15 tysięcy dolarów wydają na urządzenia Apple równie dużo co gospodarstwa z dochodem między 125 a 150 tysiącami dolarów
Zdjęcie seniora z telefonem pochodzi z serwisu Shutterstock.