Spotify to przeszło 75 milionów użytkowników, którzy każdego miesiąca spędzają 1,7 miliarda godzin na słuchaniu muzyki, a rocznie ponad 20 miliardów godzin. To największa i najbardziej zaangażowana grupa fanów na świecie. Ten wysoki odsetek miłośników muzyki to doskonała szansa dla artystów by sprawdzić, kto kryje się za odtworzeniami ich utworów w serwisie.
Dzięki Spotify Fan Insights artyści dowiedzą się:
- kim są ich fani i skąd pochodzą,
- gdzie znajdują się ich fani i jak ta grupa się rozwija,
- w jaki sposób fani słuchają muzyki oraz jakie są ich preferencje muzyczne,
- jaki jest poziom zaangażowania fanów oraz jakie są różnice pomiędzy miłośnikami danego artysty a “zwyczajnym” słuchaczem.
Celem Spotify jest dostarczenie artystom narzędzia, które pozwoli na wzmocnienie relacji na linii artysta – fani oraz na jak najlepsze zarządzanie nią. Limitowana wersja beta narzędzia Fan Insights jest już udostępniana na komputery stacjonarne, a także w postaci aplikacji mobilnej (wersja podstawowa). Zainteresowani zapoznaniem się z narzędziem mogą wysłać zgłoszenie z prośbą o dostęp poprzez tę stronę.