Nie minął jeszcze miesiąc od rozpoczęcia tej akcji, lecz Axel Springer – przy okazji publikacji kwartalnych wyników finansowych – już ogłosił jej sukces. Około dwóch trzecich internautów, którzy używali wcześniej adblockerów, wyłącza je podczas przeglądania stron Bild.de. Dzięki temu nadal mogą oni oglądać te strony i mogą robić to za darmo – w zamian za oglądanie wyświetlanych na nich reklam.
Jak łatwo się domyślić, przebieg tego eksperymentu śledzili z uwagą wydawcy internetowi na całym świecie. Na razie wygląda na to, że zakończył się on sukcesem, co może budzić nadzieję w tych podmiotach, dla których wyświetlane bezpłatnie treści “opłacane były” wyłącznie przez wpływy z reklam. Jeśli zatem źródło tych wpływów zostanie zablokowane (w przypadku portalu Bild.de ok. 23 procent czytelników używało wcześniej adblockerów), rodzi to problemy po stronie wydawcy, zaś w dłuższej perspektywie uderza również w samych czytelników.