Z jednej strony warto pamiętać o tym, że działanie przeprowadzone przez dziennikarzy było niewątpliwie prowokacją i miało też charakter wybiórczy – trudno na podstawie wypowiedzi kilku osób pracujących w pomocy technicznej wyciągać bardziej generalne wnioski. A jednak czytając relacjonowane przez nich reakcje przedstawicieli pomocy technicznej na różnego typu zgłaszane problemy czy przypadłości można odnieść wrażenie, że traktują oni Windows 10 jak zgniłe jajo, z którym trzeba sobie niestety jakoś poradzić. Najlepiej wyrzucając je do kosza.
W przypadku pomocy technicznej firmy Dell, sprawa dotyczyła pomocy w konfiguracji ekranu dotykowego w notebooku Inspiron 15 5000. W tym przypadku serwisant o imieniu Jalvin wprost zalecił powrót do systemu Windows 8.1, argumentując to tym, że serwis Dell-a wręcz zarzucony jest telefonami od użytkowników Windows 10, który powoduje w ich sprzęcie wiele problemów. Co ciekawe, akurat w tym przypadku zgłaszany błąd nie był tak naprawdę zależny od systemu – najwyraźniej pracownicy pomocy technicznej Dell-a po wielu doświadczeniach już z automatu stwierdzali, że wszystko to wina Windows 10.
Serwis HP dostał od dziennikarzy inne zadanie – chodziło o uruchomienie narzędzia o nazwie CoolSense, pozwalającego kontrolować temperatury różnych podzespołów notebooka (w tym przypadku HP Pavilion x360). Co ciekawe, aktualizacja systemu do Windows 10 w przypadku tego notebooka odbyła się za pośrednictwem pomocy online firmy HP. Po 57-minutowej rozmowie i wypróbowaniu różnych działań serwisantka o imieniu Kate stwierdziła, że jedyną rzeczą, która może pomóc, jest powrót do Windows 8.1. Dodała przy tym, że zdecydowanie odradza użytkownikom aktualizację systemu do Windows 10.
Inaczej potoczyła się historia w przypadku serwisu Lenovo. Dziennikarze próbowali dowiedzieć się, jak uruchomić jeden z najciekawszych “ficzerów” Windows 10, czyli asystenta głosowego Cortana, w trybie ciągłego nasłuchu. Żaden z serwisantów nie umiał w tej sprawie pomóc, co skłoniło dziennikarzy Laptopmag do stwierdzenia, że jedynym realnym źródłem wiedzy w przypadku kłopotów technicznych są… fora internetowe. Natomiast telefoniczna pomoc techniczna, oferowana przez głównych producentów sprzętu, nie jest chyba jeszcze gotowa na Windows 10…
Zdjęcie pracownika call center pochodzi z serwisu Shutterstock.