Zakupy przez Internet cieszą się coraz większą popularnością. Jak wynika z danych firmy badawczej PMR w Polsce działa już ponad 13 tysięcy e-sklepów, a wartość ich sprzedaży w 2015 roku wyniosła 15,7 mld zł. W Polsce 5% sprzedaży detalicznej stanowi sprzedaż przez Internet.
Dzień Darmowej Dostawy to organizowane po raz szósty ogólnopolskie święto internetowych zakupów. Cieszy się ono coraz większą popularnością zarówno wśród klientów, jak i sklepów internetowych.
Podczas pierwszej edycji darmową dostawę zaoferowało około 1000 sklepów, w zeszłym roku było ich już 2550. Zainteresowanie akcją jest coraz większe. Wiemy także, że konsumenci czekają na ten dzień, bo doceniają, że w jednym miejscu znajdą szeroką ofertę produktów i w dodatku bez kosztów dostawy. To dobra okazja by zaoszczędzić zarówno pieniądze, jak i czas — mówi Krzysztof Bartnik, inicjator i pomysłodawca Dnia Darmowej Dostawy.
Targowisko e-sklepów
We wtorek 1 grudnia 2015 w godzinach od 00:01 do 23:59 klienci będą mogli zrobić zakupy online w sklepach internetowych, których lista będzie dostępna na stronie www.dziendarmowejdostawy.pl. Koszt dostawy dla zamówień złożonych tego dnia wyniesie 0 zł niezależnie od metody płatności i rodzaju dostawy. Akcja obejmuje swym zasięgiem wyłącznie zamówienia z dostawą na terytorium Polski. Do końca listopada, czyli do zakończenia zapisów, strona będzie codziennie aktualizowana o kolejne sklepy, które przyłączyły się do akcji. Zakwalifikowane sklepy są weryfikowane przez serwis eKomercyjnie.pl oraz zobowiązane do przestrzegania regulaminu Dnia Darmowej Dostawy.
Celem Dnia Darmowej Dostawy jest popularyzacja zakupów internetowych w Polsce, a także przekonanie klientów, że jest to wygodne i bezpieczne. Dla sklepów Dzień Darmowej Dostawy to przede wszystkim szansa na pozyskanie nowych klientów oraz zachęcenie dotychczasowych do ponownych zakupów.
Dzień Darmowej Dostawy 2015 wspierają firmy świadczące usługi dla branży e-commerce. Partnerami premium Dnia Darmowej Dostawy są firmy: FurgonetkaDziś.pl, Spinacz.pl, Przelewy24.pl, Ceneo.pl oraz RAJAPACK. Partnerem akcji jest również firma badawcza PMR.