Sukces firmy Huawei jest rezultatem ciężkiej pracy, a także stale rosnącego popytu na nasze produkty. Korzystając z okazji chciałbym podkreślić, jak bardzo jesteśmy dumni z możliwości dostarczania naszym klientom najwyższej jakości urządzeń klasy premium — powiedział Kevin Ho, Prezes Działu Huawei Consumer Business Group Handset.
Rynek smartfonów oraz sposób w jaki konsumenci oceniają dostępne urządzenia ciągle ewoluuje, nieustannie przesuwając technologiczne ograniczenia. Przewiduję, że w 2016 roku nadal będziemy intensywnie pracować nad nowymi, jeszcze bardziej nowatorskimi produktami, które pozwolą nam poszerzyć dotychczasowe portfolio urządzeń. Mam również nadzieję, że nadchodzący rok pozwoli pozyskać kolejnych strategicznych partnerów.
W 2015 roku Huawei odnotował 30 proc. wzrost zapotrzebowania na smartfony ze średniej i wyższej półki cenowej. Na ten wynik złożyło się kilka czynników:
- Do końca września na rynki zostało wypuszczonych 4 mln smartfonów P8, 7,5 mln modeli P7 oraz 6,5 mln Mate 7.
- Wprowadzenie na rynek smartfona Huawei Mate S, który był sprzedawany w 48 krajach, zarówno w Europie jak i Azji
- Smartfon Huawei Nexus 6P, który powstał we współpracy z Google, przyczynił się do rozwoju marki na rynkach obejmujących Amerykę Północną
- Zaprezentowanie w Chinach, w listopadzie br. smartfona Huawei Mate 8.
Doskonałe wyniki są rezultatem intensywnej pracy działu badań i rozwoju Huawei, dywersyfikacji strategii oraz wielokierunkowych działań na poszczególnych rynkach. Nie bez znaczenia było również rosnące przywiązanie do marki oraz jej produktów.
Badania i rozwój:
W ubiegłym roku Huawei zainwestował 14,2 procent ($ 6,3 mld USD) swojego rocznego dochodu właśnie w dział rozwoju i badań, zgłaszając 76,687 patentów, z których aż 18,000 znalazło zastosowanie w urządzeniach firmy Huawei.
Huawei może się poszczycić założeniem 16 laboratoriów badawczych w różnych krajach, między innymi w Chinach, Niemczech, Szwecji, Rosji oraz w Indiach. Każde centrum badawcze ma przydzielony określony zakres działalności. Przykładowo, instytut badawczy Huawei usytuowany w Japonii skupia się na materiałach oraz technologii, czerpiąc z zakorzenionego w japońskiej kulturze ducha dążenia do doskonałości. W Paryżu, firma Huawei współpracuje z Centrum Estetyki konsultując swoje projekty z francuskimi projektantami.
Dywersyfikacja i wielokanałowa strategia
2015 przyniósł firmie Huawei znaczącą zmianę strategii rynkowej, co było widoczne za sprawą rozszerzania swojego dotychczasowego portfolio o serię produktów klasy premium. Przełożyło się to bezpośrednio na globalny wzrost zainteresowania marką wśród konsumentów. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na swoje produkty, Huawei założył ponad 10 000 centrów i sklepów franczyzowych, a do końca 2016 w Chinach planuje otworzyć kolejne 1000.