Książki kucharskie, programy telewizyjne czy własna wyobraźnia i doświadczenie? W poszukiwaniu kulinarnych inspiracji, Polacy sięgają teraz po smartfon lub tablet! Coraz częściej zaglądamy do kulinarnych blogów, serwisów online, czy też kanałów społecznościowych kucharzy. Co więcej, sami często chętnie dzielimy się własnymi pomysłami. Prawie 80% respondentów przyznało, że korzysta z kulinarnych materiałów zamieszczanych w Internecie. To właśnie wirtualna przestrzeń jest miejscem, w którym można znaleźć ogromną liczbę niebanalnych pomysłów. Mogą one być świetnym źródłem inspiracji, zwłaszcza w chwilach kryzysowych – gdy natychmiast potrzebujemy ciekawego przepisu, a presja czasu nie sprzyja kreatywności. Gdzie najchętniej zaglądamy w poszukiwaniu pomocy? Ponad połowa z nas w poszukiwaniu pomysłów wybiera się w podróż po YouTube’owych kanałach. Filmowe tutoriale pozwalają krok po kroku odwzorować przygotowywaną potrawę tak, by smakowała i wyglądała perfekcyjnie. 1⁄4 pytanych przyznaje się, że kulinarne inspiracje czerpie z serwisu Instagram.
Cyfrowa kuchnia marzeń
Cyfrowy świat jako źródło kulinarnych inspiracji to jeden z przykładów szerszego, ogólnoświatowego trendu. Pasjonaci gotowania widzą w nowych technologiach szansę na przeniesienie swojej pasji na jeszcze wyższy poziom zaawansowania i kreatywności. Niemal wszyscy ankietowani (95%) uważają, że inteligentne urządzenia domowe i kuchenne, takie jak na przykład piekarniki sterowane Wi-Fi, wpływają na komfort codziennego użytkowania kuchni.
Samsung, a więc firma która nadesłała nam wyniki powyższych badań, oferuję ciekawą linię produktową Chief Collection, która może zaspokoić wiele z potrzeb nowoczesnego kucharza bądź kucharki.