Eksperci przewidują, że w najbliższym okresie wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie do 32 mld zł. Aby go rozwijać, przedsiębiorcy muszą szczególnie zadbać o dwie kwestie. Po pierwsze należy usprawnić dostarczanie przesyłek, ponieważ klienci uważają, że problemy z tym to jedna z głównych barier, co działa na rzecz sprzedaży tradycyjnej. Po drugie trzeba obniżyć koszty dostaw, zwłaszcza w przypadku zakupów niewielkich i dokonywanych często. Jeżeli konsument miałby ponieść wysoką cenę za przesyłkę, może się okazać, że dużo taniej wyszłoby mu nabycie produktów w sklepie stacjonarnym.
“Z perspektywy klienta bardzo istotne jest jak najłatwiejsze zamawianie. Powinno się stworzyć przejrzystą stronę sklepu, umożliwić porównywanie produktów, zadbać o sprawność systemu płatności online oraz zagwarantować bezpieczeństwo transakcji” – mówi serwisowi infoWire.pl Krzysztof Majkowski z firmy Gemius. Kupujący musi mieć też pewność, że będzie mógł w określonym czasie zwrócić lub wymienić otrzymany towar na koszt sklepu.
74% Polaków robi zakupy świąteczne w grudniu, coraz częściej właśnie przez internet. Powinniśmy zdawać sobie sprawę, że w okresie przed Bożym Narodzeniem mogą szczególnie nasilić się problemy z dostawami. Dlatego warto być przezornym i zamówić prezenty dla bliskich jak najwcześniej. “Pamiętajmy, że dzięki zakupom online przedświąteczny czas możemy wykorzystać na dużo atrakcyjniejsze zajęcia niż nerwowe wyczekiwanie w długich kolejkach do kas sklepowych” – podkreśla ekspert.