W jaki sposób? Spotify prowadzi aktualnie rozmowy z wytwórniami muzycznymi, przedstawiając im następujący pomysł: niektórzy artyści lub ich wybrane płyty będą dostępne tylko i wyłącznie dla użytkowników premium, a więc takich, którzy opłacają miesięczny abonament.
Według źródeł, na które powołuje się Wall Street Journal, Spotify chce przetestować ten pomysł i sprawdzić, czy nowy model wpływa na liczbę płatnych subskrypcji. Obecny podział na płatne i bezpłatne konta prezentuje się następująco: 20 milionów płatnych subskrypcji i 80 milionów bezpłatnych.
Jeśli Spotify zdecyduje się na wprowadzenie swojego pomysłu w życie, prawdopodobnie zmaleje liczba użytkowników, którzy nie płacą za usługę. Pytanie tylko, czy niepłacący do tej pory użytkownicy zdecydują się na wykupienie dostępu do konta premium, czy nie przejdą do konkurencyjnego usługodawcy.
AKTUALIZACJA
Skontaktował się z nami Rafał Sałak, z biura prasowego Spotify w Polsce i uspokoił nas poniższą wypowiedzią:
Na ten moment Spotify zaprzecza, żeby miały zostać wprowadzone takie zmiany do dostępnego katalogu.
Do tego pan Sałak dodaje:
Jesteśmy w 100 procentach wierni naszemu modelowi, ponieważ głęboko wierzymy, że darmowa, wspierana reklamami wersja serwisu w połączeniu z wersją premium, to najlepszy sposób na: dostarczenie fanom muzyki, którą kochają, wykreowanie wartości dodanej dla artystów i twórców oraz wpłynięcie na wzrost rynku. Mając to na uwadze, sprawdziliśmy całą gamę możliwości promocyjnych najnowszego albumu grupy Coldplay i wspólnie z managementem zespołu ustaliliśmy, że najnowszy album grupy w całości pojawi się w Spotify już w ten piątek i będzie dostępny zarówno dla użytkowników korzystających z darmowej wersji serwisu, jak i opłacających abonament.