Mimo powszechnym opiniom, Polki zaglądają na Facebooka nie tylko po to, by sprawdzić, co słychać u znajomych, przeczytać ich posty i komentarze, ale również same chętnie dzielą się swoimi wrażeniami i doświadczeniami. Jak dowodzą wyniki badania, sześć na dziesięć użytkowniczek serwisu zamieszcza posty przynajmniej raz w tygodniu, a co piąta robi to codziennie!
Facebook stał się nieocenionym narzędziem komunikacji. Dzięki niemu możemy utrzymywać nieprzerwany kontakt ze znajomymi, wiemy gdzie są, co robią, z kim się spotykają. To daje poczucie zacieśniania relacji. Kobiety – nawet bardziej niż mężczyźni – lubią dzielić się wrażeniami, opowiadać o swoich przeżyciach, po prostu porozmawiać. Dzięki możliwościom, jakie oferuje Facebook, mogą to robić w każdym momencie, dlatego jest im tak bliski — mówi Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl.
Jak pokazują wyniki badania, Polki coraz chętniej korzystają także z serwisu YouTube – 29% badanych zagląda do niego codziennie, a 73% robi to przynajmniej raz w tygodniu. Jednocześnie 58% użytkowniczek deklaruje, że korzysta z niego częściej niż rok temu. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku Instagrama. Mimo że w Polsce serwis ten nadal nie cieszy się bardzo dużą popularnością, z roku na rok zdobywa coraz większą grupę wiernych użytkowników. Wyniki sondażu przeprowadzonego na zlecenie Westwing Home & Living dowodzą, że regularnie korzysta z niego już niemal co trzecia internautka. Co więcej, niemal 70% użytkowniczek serwisu deklaruje, że zagląda do niego częściej niż rok temu, a 6 na 10 badanych przyznaje, że zamieszcza w nim posty regularnie.
Instagram z roku na rok cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Wynikać to może z faktu, że korzystając z serwisu operujemy nie słowem, a obrazem. Zamieszczenie obrazu jest znacznie prostsze i zajmuje mniej czasu niż sformułowanie ciekawego i angażującego posta. Jednocześnie taki wpis nie traci na wartości, wręcz przeciwnie obraz może nieraz powiedzieć znacznie więcej niż słowa — mówi Marcin Rzepka, partner PMR.
Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Westwing Home & Living pokazują, że pozostałe popularne na świecie serwisy społecznościowe – Twitter, Pinterest, Snapchat, WhatsApp – nie zyskały w Polsce dużej popularności. Do codziennego używania Snapchata przyznaje się zaledwie 9% ankietowanych Polek, WhatsAppa – 8%, Twittera – 5%, a Pinteresta – 2%. Jednocześnie użytkowniczki tych serwisów, doceniając ich funkcjonalność, korzystają z nich częściej niż rok temu – częstsze korzystanie deklaruje 65% użytkowniczek Snapchata, 63% WhatsAppa, 59% Twittera oraz 53% użytkowniczek Pinteresta.
Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.