Rekordowe wyniki finansowe Huawei

Rekordowe wyniki finansowe Huawei

Huawei ugruntował pozycję wśród trzech głównych producentów smartfonów, znacznie zmniejszając dystans względem konkurentów. Wprowadzenie nowych urządzeń klasy premium zapewniło firmie sukces na rynkach światowych – w Zachodniej Europie Huawei osiągnął doskonałe rezultaty w segmencie smartfonów premium (400-500 EUR), stając się jedną z trzech topowych marek w Hiszpanii, Włoszech, Belgii, Szwajcarii, Portugalii i kilku innych krajach. W marcu 2015 r. osiągnął również największy udział w rynku smartfonów premium w Chinach, wprowadzając modele P8 i Mate S.

W 2015 roku Huawei wprowadził na rynek wiele nowych produktów, m.in. P8, Mate 7, Mate S, Nexus 6P, które zostały bardzo dobrze przyjęte na światowych rynkach.

  • Globalne dostawy P8 osiągnęły wartość 4,5 mln sztuk, zaś samo urządzenie otrzymało wiele wyróżnień, takich jak np. “Best Recommendation Award” północnoeuropejskiego Ljud & Bild; “White Gold Award” duńskiego Tech-Test; “Recommended Product Award” największego norweskiego serwisu testowego Dinside;
  • w 2015 roku dostarczono ponad 7 mln sztuk Mate 7, a Huawei zdobył nagrodę “BEST of IFA 2014” i odebrał wyróżnienia m. in. od Android Authority, GSM Arena i Tom’s Guide.
  • Dostarczono 800 tys. Mate S przez 4 miesiące od jego wejścia na rynek ze sprzedażą w 48 krajach Azji i Europy, telefon dostał do tej pory 9 nagród na całym świecie, włączając w to “BEST of IFA 2015” od Global Technology Media GIGA i AndroidPIT.
  • Huawei Nexus 6P, wyprodukowany we współpracy z Google, zyskał niezwykle silną pozycję w Ameryce Północnej – w tym regionie smartfon został wykupiony w ciągu 1 miesiąca od rozpoczęcia sprzedaży w sklepach Google. Na całym świecie Nexus 6P sprzedawany jest w ponad 60 krajach i stał się bardzo popularnym produktem, zbierając wysokie noty recenzentów mediów technologicznych; finalista “Holiday Season Recommendation”, “Editor’s Choice” i “Best of 2015”.

Rozpoznawalność i wartość marki Huawei dynamicznie rosną, co odzwierciedlają największe światowe rankingi:

  • 88 miejsce w rankingu Interbrand’s Top 100 Global Brands list (skok z 94 miejsca w roku 2014);
  • jedna z najcenniejszych marek globalnych wg. BrandZ 100 list – 70 pozycja;
  • marka o najszybciej rosnącej rozpoznawalności wśród konsumentów wg. Raportu IPSOS – wzrost z 65 proc. w 2014 r. do 76 proc. w 2015 r.; ponad 75 proc. konsumentów na świecie rozpoznaje smartfony Huawei;
  • Badania wskazują, że świadomość marki znacząco wzrasta z roku na rok w poszczególnych krajach europejskich: w Portugalii – 87 proc., Włoszech – 82 proc., Hiszpanii – 79 proc., Holandii – 73 proc., Niemczech – 68 proc. rozpoznaje markę Huawei;
  • rozpoznawalność marki Huawei na kluczowych światowych rynkach wzrasta, co obrazuje Net Promoter Score (NPS), która zwiększyła się do 47 w skali globalnej.