Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) i Sony Network Entertainment International LLC (SNEI) ogłaszają utworzenie Sony Interactive Entertainment LLC (SIE), nowej firmy, która dołącza do wszystkich jednostek biznesowych należących do SCE i SNEI, wliczając w to dostawców sprzętu, oprogramowania, zawartości i usług sieciowych. Siedziba SIE będzie się mieścić w San Mateo w Kalifornii. Poza tym 1 kwietnia 2016 r. w Tokio i Londynie powstaną także globalne oddziały firmy.
“Łącząc siły dostawców sprzętu, oprogramowania, zawartości i usług sieciowych PlayStation, SIE stanie się jeszcze silniejszą jednostką, z jasnym celem, którym jest jeszcze większe przyspieszenie rozwoju PlayStation”, mówi Andrew House, prezes Sony Computer Entertainment Inc. i dyrektor grupy odpowiedzialny za rozrywkę sieciową w Sony Corporation. “Wraz z partnerami biznesowymi SIE będzie tworzyć pionierskie usługi oraz produkty pobudzające wyobraźnię konsumentów i przewodzące na rynku. Będziemy ciężko pracować, aby przez wykorzystanie lokalnych ekspertyz dostarczać jak najlepsze produkty, koordynując globalne działania biznesowe między San Mateo, Tokio i Londynem”.
SCE zostało założone w listopadzie 1993 r., a w grudniu 1994 r. pojawił się w Japonii system PlayStation, stanowiący zupełną nowość na rynku gier. Założone w kwietniu 2010 roku SNEI dostarczało usługi sieciowe dzięki sieci PlayStation Network (PSN). Do produktów SNEI zaliczają się usługi związane z grami, takie jak sklep PlayStation Store, będący głównym źródłem cyfrowych wersji gier oraz zawartości do pobrania; PlayStation Plus, usługa oparta na subskrypcji, oferująca szeroki zakres funkcji oraz zawartości związanych z grami; PlayStation Now, usługa strumieniowania gier, która umożliwia użytkownikom granie w wiele gier z PlayStation 3 na różnych urządzeniach z funkcjami sieciowymi.
Poprzez utworzenie SIE firmy łączą swoje zasoby z działów sprzętu, oprogramowania, zawartości i szybko rozwijającej się sieci, dzięki czemu firma będzie w lepszej pozycji do dalszej rywalizacji.