Na polskim rynku w swoich zasobach posiadają już ok. 2 mln firm. Zdobywając coraz mocniejszą pozycję podążają również za trendami w kanale mobilnym, aby utrzymać i adoptować się do dynamicznie rozwijającego się otoczenia oraz pozyskiwać nowych użytkowników.
Osoby, które szukają np. restauracji coraz częściej sięgają po telefony komórkowe – dzięki dedykowanym aplikacjom oraz stronom przyjaznym urządzeniom mobilnym zawsze mają pod ręką bazę firm, która w ciągu kilku sekund zwraca informacje o adresie i numerze telefonu, a dzięki opisom ofert, ułatwia dokonanie trafnego wyboru — mówi Adrian Hinc, Kierownik Produktu Online, Eniro Polska.
Jak pokazują dane Megapanelu, pozycja Google nie wpłynęła negatywnie na zainteresowanie użytkowników bardziej wyspecjalizowanymi wyszukiwarkami firm, produktów oraz usług. W kategorii wyszukiwarek i katalogów, najpopularniejszą wyszukiwarką firm była panoramafirm.pl (3,4 mln realnych użytkowników), która miała więcej użytkowników niż pozostali gracze łącznie. Na kolejnych miejscach znalazły się pkt.pl (1,4 mln RU) oraz firmy.net (0,8 mln RU) i cylex.pl ( 0,7 mln RU). [1]
Wyszukiwarki firm posiadają dokładne informacje na temat produktów i usług poszukiwanych przez konsumentów, dlatego w oparciu o tego typu dane mogą nie tylko prognozować trendy, ale także oferować firmom nowe rozwiązania reklamowe. Wyszukiwarka lokalna panoramafirm.pl prowadzi dla swoich klientów m.in. kampanie remarketingowe bazując na intencjach zakupowych.
Posiadając informacje o zapytaniach użytkowników, wyszukiwarka firm może – z wykorzystaniem zewnętrznej sieci reklamowej – docierać z przekazem reklamowym do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Możliwe jest wyświetlanie reklamy firmy wulkanizacyjnej wszystkim użytkownikom, którzy w ciągu ostatnich 3 dni w wyszukiwarce firm wpisali zapytanie o opony — komentuje Adrian Hinc, Kierownik Produktu Online, Eniro Polska.
Niektóre z wyszukiwarek firm jak np. panoramafirm.pl oferują przedsiębiorcom kompleksową reklamę zarówno w internetowej, jak i w mobilnej wyszukiwarce. Dodatkowo oferuje komplementarne usługi dla małych i średnich firm: reklamę graficzną, profesjonalne strony www, wideo, bazy danych, emailing czy remarketing.
W przyszłości wyszukiwarki firm wraz z rosnącą ilością danych w Internecie będą stanowiły swego rodzaju oazę uporządkowanych informacji dotyczących tego co i gdzie można kupić wraz z kompletem danych potrzebnych konsumentom.