Lumberyard – bo tak nazywa się nowy silnik Amazona – może okazać się rewelacyjnym narzędziem nie tylko dla niezależnych twórców. Przede wszystkim jest to oprogramowanie kompleksowe – silnik wspiera nie tylko komputery PC, ale także konsole nowej generacji i – wkrótce – urządzenia mobilne oraz platformy VR. Po drugie, Amazon jako właściciel Twitcha, pozwoli twórcom na udostępnianie postępów z tworzenia gier za pośrednictwem swojej platformy. Fani będą mogli na bieżąco oglądać nad czym pracują studia i przekazywać swoje wskazówki.
Po trzecie zaś – i chyba najważniejsze- Lumberyard jest w pełni zintegrowany z usługami w chmurze AWS (Amazon Web Service) i nową autorską technologią do obsługi trybów wieloosobowych – Game Lift. Te ostatnie rozwiązania będą jednak wymagały opłacania miesięcznego abonamentu, którego wysokość zdefiniuje ruch na serwerach. Amazon twierdzi jednak, że ich oferta cenowa będzie bardzo konkurencyjna w stosunku do alternatywnych rozwiązań.
Oprogramowanie znajduje się na razie w fazie beta, ale można je już pobrać z TEGO linku. Ciekawe kiedy zobaczymy pierwsze gry stworzone na tym silniku i czy Lumberyard dorówna swoją popularnością silnikowi Unity, który obecnie jest najczęściej wybieranym oprogramowaniem przez niezależnych twórców. Warto przypomnieć także, że od marca ubiegłego roku Unreal Engine także został udostępniony bezpłatnie wszystkim zainteresowanym.