Uniwersytet Harvard, 4 lutego 2004 – to właśnie wtedy Mark Zuckerberg, Dustin Moskovitz, Chris Hughes i Eduardo Saverin uruchomili pierwszą wersję największego dziś portalu społecznościowego Facebook. W grudniu tego samego roku, Facebook ma już milion użytkowników, reszta to już historia.
W samym, ostatnim kwartale 2015 roku, Facebook zarobił 5,84 miliarda dolarów, z czego za 80% tej kwoty odpowiadają użytkownicy, którzy logowali się do sieci społecznościowej przez telefon lub inne, mobilne urządzenie.
Zresztą, Facebook może pochwalić się już ponad miliardem aktywnych użytkowników mobilnych (1,44 mld), co porównując z liczbą wszystkich, aktywnych użytkowników, która wyniosła 1,55 miliarda, jest świetnym wynikiem, który pokazuje, że Facebook doskonale radzi sobie z coraz większą popularnością mobilnego korzystania z Sieci.
Nie zapominajmy też, że Facebook nie jest jedynym narzędziem… Facebooka. Chodzi oczywiście o inne usługi, które należą do giganta – przyjrzyjmy się im:
- WhatsApp, najpopularniejszy komunikator mobilny – 900 milionów użytkowników.
- Messenger, jedyny mobilny komunikator, który ma podobną liczbę użytkowników do WhatsApp, czyli 800 milionów i mógłby z nim konkurować też należy do Facebooka! W niektórych krajach przez ten komunikator można już zamówić Ubera, jedzenie z dowozem do domu i kilka innych, fajnych rzeczy.
- “Najgorzej” radzącą sobie usługą Facebooka jest obecnie Instagram, jednak czy 400 milionów aktywnych użytkowników, korzystających z aplikacji co miesiąc to rzeczywiście zły wynik?
Do tego, dzięki temu, że Zuckerberg kupił Oculusa, Facebook nawiązał też ścisłą współpracę z Samsungiem, jeśli chodzi o tworzenie treści i środowisk dla VR. Te najlepsze z pewnością znajdą swoje miejsce na Facebooku i innych usługach należących do Zuckerberga, przez co Facebook gotowy jest na kolejną, technologiczną ewolucję.