Zgodnie z wynikami najnowszych badań BCN, japońskiej firmy badającej lokalny rynek IT, urządzenia firmy ASUS były najchętniej kupowanymi przez Japończyków smartfonami w sprzedaży bezpośredniej w zeszłym roku.
Analizując wyniki sprzedaży smartfonów w 2015 roku, okazało się że japoński rynek SIM-free, czyli bez zobowiązania u operatora, został zdominowany przez firmę z Tajwanu. ASUS może pochwalić się udziałem w sprzedaży na poziomie 28,6%, wyprzedzając resztę stawki o 5%. Hitem sprzedażowym w Kraju Kwitnącej Wiśni okazał się ASUS ZenFone 5, który popularność zdobył już w 2014 roku – w listopadzie, zgodnie z doniesieniami firmy BCN, jego sprzedaż stanowiła 43% ogółu smartfonów SIM-free, zaś w marcu 2015 – 25%. Podobną popularnością może pochwalić się ASUS ZenFone 5, wprowadzony w 2015 roku, zdobywający przychylność konsumentów dzięki dobrej relacji ceny do jakości urządzenia.
Rynek smartfonów w sprzedaży bezpośredniej ma tendencję wzrostową. Zgodnie z przewidywaniami w bieżącym roku ma wzrosnąć o 37%, do 1,85 miliona sztuk. Zaś w 2018 na rynku japońskim ma sprzedać się blisko 4 milionów słuchawek w tym modelu.
Co istotne, ubiegły rok był przełomowy dla japońskiego rynku telekomunikacji. Zgodnie z zaleceniami tamtejszego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Komunikacji, od maja 2015 roku wszystkie telefony, także sprzedawane u operatorów są sprzedawane bez simlocków. Wcześniej rynek był obwarowany ścisłymi regulacjami, mającymi na celu ochronę lokalnych producentów i podtrzymanie wierności klienta dla danego operatora.