W porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku, globalnie odnotowano wzrost użytkowników Internetu o 332 miliony, przy czym powstało 219 milionów nowych aktywnych kont na portalach społecznościowych. Co ciekawe, dynamiczny rozwój mobilnego Internetu, zwiększenie zasięgu oraz spadek cen przyczyniły się do wzrostu o aż 21 punktów proc. (z 18% w styczniu 2015 do 39% w styczniu 2016) liczby odsłon stron internetowych z poziomu smartfonu.
A jak jest w przypadku rodzimego rynku? Z zasobów sieci korzysta już
26 milionów Polaków
(67% całej populacji). 74% użytkowników Internetu w Polsce łączy się z globalną siecią przynajmniej raz dziennie, 20% raz w tygodniu, 5% raz na miesiąc, a jedynie 1% robi to rzadziej niż raz w miesiącu. 48% ruchu pochodzi od osób korzystających z Internetu na laptopie oraz komputerze stacjonarnym (spadek o 10% w porównaniu ze styczniem 2015), a 51% ruchu generują smartfony (wzrost o 14%).
Jak pokazuje badanie firmy We Are Social, z Facebooka korzysta aktywnie 1,550 miliarda osób na całym świecie, dając tym samym serwisowi Marka Zuckerberga bezapelacyjną pozycję lidera. Messengera używa na bieżąco 800 milionów użytkowników, którzy traktują go jako jedno z podstawowych narzędzi do komunikacji. Jeżeli zaś chodzi o nasz rodzimy rynek, to aktywne konto na
Facebooku posiada już 36% całkowitej populacji Polski
(14 milionów). Na drugim miejscu plasuje się FB Messenger z liczbą 7,315 mln (19%) użytkowników. Na kolejnych miejscach znalazły się kolejno: Google+ 14%, Skype 10%, Twitter 7%, Instagram 6%, Whatsapp 6%, NK.pl 6%, Linkedin 5% oraz Gadu-Gadu 5%.