Firma AMD wyposaży pracownie w zestaw kart graficznych Radeon Pro Duo i LiquidVR SDK, który razem stanowi najpotężniejszą platformę dla twórców treści VR pozwalający zarówno na ich tworzenie jak i konsumowanie. LiquidVR SDK jest udostępniane w ramach inicjatywy GPUOpen.
Wirtualna rzeczywistość ma potencjał zrewolucjonizować to, jak ludzie zaznają cyfrowego świata znajdując przełożenie w grach, rozrywce, edukacji, medycynie, dziennikarstwie i wielu innych dziedzinach. Najważniejszym celem jest odpowiednio wyposażyć deweloperów nowej ery, ponieważ to oni stworzą nowe niesamowite i wciągające doznania. AMD i Crytek połączyła chęć budowy fundamentu dla tworzącego się ekosystemu wirtualnej rzeczywistości.
“Właśnie wkraczamy w nową erę komputeryzacji, która za sprawą nowoczesnych układów graficznych i silników w grach zapewnia znacznie bardziej wciągające doznania — powiedział Raja Koduri, starszy wiceprezes i główny architekt w Radeon Technologies Group firmy AMD. —
Potrzeba nam wszystkim nowej fali deweloperów, którzy podstawy swojej wiedzy zbudują na bazie znajomości programowania układów graficznych i silników gier. Jesteśmy w pełni oddani temu celowi i dlatego też współpracujemy razem z Crytek przy inicjatywie VR First. To właśnie ta inicjatywa jest istotnym krokiem na drodze do znaczącego rozwinięcia się platform zapewniających nowe doznania. Ten sam cel przyświeca nam także w programach certyfikacji sprzętu VR Ready.”
Nowe pracownie będą wyposażone w karty graficzne AMD Radeon Pro Duo wraz z zestawem LiquidVR SDK, które razem stanowią najszybszą platformę dla twórców treści VR osiągającą aż 16 TeraFlopsów mocy obliczeniowej. Jest to także pomost między systemami przeznaczonymi wyłącznie do profesjonalnego tworzenia a tymi służącymi bezkompromisowej rozrywce w grach. Karta graficzna AMD Radeon Pro Duo została zaprojektowana tak, aby była kompatybilna z wieloma zestawami VR, takimi jak Oculus Rift i HTC Vive, dzięki czemu może stać się fundamentem dla rozwoju wirtualnej rzeczywistości na całym świecie. Pierwsza pracownia objęta programem VR First została uruchomiona w styczniu tego roku na Uniwersytecie Bahçeşehir w Istambule.
“Pracownie VR First staną się kluczowymi inkubatorami edukacyjnymi dla nowych talentów branży VR i stworzą globalną społeczność ludzi dobrze przygotowanych do nadawania tempa innowacjom w tej dynamicznie rozwijającej się dziedzinie komputeryzacji, — powiedział Cevat Yerli, CEO w firmie Crytek. —
Wirtualna rzeczywistość czerpiąca moc z silnika CRYENGINE i opracowywana z pomocą światowej klasy sprzętu i oprogramowania marki RadeonTM będzie mogła fundamentalnie odmienić to, jak wygląda nasza interakcja z technologią.
“