Fable Legends zapowiedziane zostało w 2013 roku. Gra jako jedna z niewielu miała obsługiwać funkcję cross-play, pozwalającą graczom pecetowym i posiadaczom Xbox One na granie na tych samych serwerach. Miała to być też pierwsza produkcja, która korzystała z bibliotek DirectX 12 w tak dużym zakresie. Ciągle przesuwana data premiery i odwlekane testy beta nie wróżyły tej produkcji najlepiej, ale chyba nikt nie spodziewał się, że dojdzie do anulowania tak kosztownego projektu.
Microsoft w swoim oświadczeniu nie wyjaśnił dlaczego Fable Legends nie zostanie ukończone. Firma wspomniała jedynie, że nie chodzi tu o złą jakość pracy zespołu czy niezadowalające efekty prac – raczej można odnieść wrażenie, że producent zamierza skupić się teraz tylko na grach wywołujących największe zainteresowanie graczy – Quantum Break czy Sea of Thieves.
Fanów serii Fable z pewnością zasmuci fakt, że Microsoft zamierza także zamknąć całe studio Lionhead, które pierwotnie zostało założone przez Petera Molyneuxa. Microsoft zamknął także prace mniejszego studia Press Play, które dostarczyło takie gry jak Max: The Cursed of the Brotherhood. Równocześnie skasowano także projekt Knoxville, nad którego rozwojem pracowało Press Play.