VRidge wykorzystuje zasoby komputera, przesyłając obraz do telefonu użytkownika, oraz przesyłając informacje o obrotach głowy do PC. Cały proces działa w oparciu o sieć WiFi. Działanie VRidge to pełna symulacja hełmu Oculus Rift. Każdy ruch głowy użytkownika jest dokładnie odwzorowany. Nie występuje więc problem znany z podobnych produktów konkurencji, gdzie obroty głową odpowiadają kursorowi myszy.
Oczywiście do odpalenia gier dalej będziemy potrzebować high-endowego peceta, jednak odchodzi już koszt zakupu samych gogli. Jakość obrazu uzależniona będzie od wyświetlacza w naszym smartfonie i soczewkom gogli VR, więc nie ma się co oszukiwać, że będzie to doświadczenie tej samej klasy co w przypadku Oculus Rifta, jednak mniej wymagającym graczom czy firmom zainteresowanym technologią VR z pewnością takie rozwiązanie przypadnie do gustu.
Betatesty oprogramowania już wystartowały i każdy może uzyskać do niego bezpłatny dostęp. Po zakończeniu testów VRidge będzie kosztował jednorazowo 9,99 USD. Aby dołączyć do betatestów należy:
- wejść na stronę https://riftcat.com/vridge i nacisnąć “Join Beta”, oraz pobrać klienta RiftCat, niezbędnego do działania VRidge
- zainstalować oprogramowanie i zalogować się do RiftCat Marketplace
- po uruchomieniu RiftCat Marketplace, użytkownik zostanie przeniesiony do ekranu łączenia się z telefonem. W tym momencie należy pobrać mobilną aplikację, niezbędną do działania VRidge
- kiedy smartfon będzie gotowy (na ekranie pojawi się stosowny komunikat), należy go włożyć do hełmu VR (np. Cardboard)
- komputer zostanie sparowany z telefonem, a VRidge będzie gotowe do działania