“Po prezentacji PS VR na Game Developers Conference w 2014 roku spotkaliśmy się z ciepłym przyjęciem zarówno ze strony graczy, jak i twórców”, stwierdził Andrew House, prezes i dyrektor generalny Sony Computer Entertainment Inc. “Ponieważ chcemy mieć pewność, że przygotujemy i dostarczymy odpowiednią liczbę egzemplarzy PS VR, a także szeroką gamę gier dla naszych klientów na całym świcie, postanowiliśmy, że premiera PS VR odbędzie się w październiku 2016 roku. Chcielibyśmy serdecznie podziękować za cierpliwość i nieustające wsparcie wszystkim osobom, które czekają na premierę. Bardzo się cieszymy, że możemy oddać w ręce naszych klientów tak niezwykłe urządzenie, jak PS VR”.
Obecnie ponad 230 producentów i wydawców pracuje nad oprogramowaniem dla PS VR. Wśród nich znajdują się zarówno małe niezależne zespoły, jak i duże studia oraz najwięksi wydawcy w branży, tacy jak 2K Games czy Ubisoft. Liczba gier będących w produkcji na PS VR przekracza już 160 pozycji, a ponad 50 z nich, w tym Eagle Flight (Ubisoft), EVE: Valkyrie (CCP Games), Headmaster (Frame Interactive), Rez Infinite (Enhance Games), Wayward Sky (Uber Entertainment), RIGS: Mechanized Combat League, Tumble VR, Until Dawn: Rush of Blood i PlayStation VR WORLDS (SCE WWS), ma się ukazać do końca tego roku. Ponadto Electronic Arts Inc., studio DICE i Lucasfilm pracują wspólnie nad zupełnie nową wersją gry Star Wars Battlefront (Electronic Arts Inc.), tworzoną wyłącznie na PS VR. Dodatkowo w dniu premiery wszyscy nabywcy PS VR będą mogli pobrać z PlayStation Store darmowy tytuł THE PLAYROOM VR, stworzony przez SCE WWS.
Firma SCE, pragnąc poszerzyć ofertę oprogramowania na PS VR, rozpoczęła współpracę z firmami produkującymi sprzęt i oprogramowanie pośredniczące, żeby dostarczyć użytkownikom innowacyjne rozwiązania technologiczne i usprawnić proces tworzenia nowych tytułów na PS VR. System oferuje również tryb kinowy, dzięki któremu użytkownicy PS VR mogą się cieszyć bogatą zawartością multimedialną na dużym wirtualnym ekranie. W trybie kinowym można grać we wszystkie tytuły dostępne na PS4, a także korzystać z takich funkcji, jak Share Play czy Na żywo z PlayStation. Użytkownicy PS VR będą mogli cieszyć się zdjęciami 360 stopni i filmami zarejestrowanymi przez kamery wielokierunkowe za pośrednictwem odtwarzacza multimedialnego PS4, który pozwoli im się przenieść w sam środek uchwyconej sceny.
SCE będzie intensywnie promować PS VR do czasu premiery systemu w październiku 2016 roku poprzez prezentacje gier na PS VR na imprezach na całym świecie, nieustannie poszerzając ofertę dostępnych tytułów.
Specyfikacja PlayStation VR
Nazwa produktu
PlayStation®VR
Kod produktu
CUH-ZVR1series
Data premiery
Październik 2016
Sugerowana cena detaliczna
44,980 jenów, 399$, 399€ i 349£
Wymiary zewnętrzne
gogle VR: ok. 187 × 185 × 277 mm (szerokość × wysokość × długość, nie uwzględnia maksymalnego wydłużenia, opaska maksymalnie skrócona)
jednostka obliczeniowa: ok. 143 × 36 × 143 mm (szerokość × wysokość × długość, nie uwzględnia maksymalnego wydłużenia)
Waga
gogle VR: ok. 610 g (bez przewodu)
jednostka obliczeniowa: ok. 365 g
Technologia wyświetlacza
OLED
Rozmiar ekranu
5,7 cala
Rozdzielczość ekranu
1920 × RGB × 1080 (960 × RGB × 1080 na każde oko)
Częstotliwość odświeżania
120 Hz, 90 Hz
Pole widzenia
ok. 100 stopni
Czujniki
6-osiowy system wykrywania ruchu (trzyosiowy żyroskop, 3-osiowy przyspieszeniomierz)
Złącza
gogle VR: HDMI, AUX, jack 3,5 mm
jednostka obliczeniowa: HDMI TV, HDMI PS4, USB, HDMI, AUX
Funkcja jednostki obliczeniowej
przetwarzanie dźwięku 3D, ekran społecznościowy (tryb lustrzany, tryb osobny), tryb kinowy
Zawartość zestawu
gogle VR × 1
jednostka obliczeniowa × 1
przewód połączeniowy gogli VR × 1
przewód HDMI × 1
przewód USB × 1
słuchawki stereo × 1 (zestaw)
przewód zasilający × 1
ładowarka × 1