Nad Titanem od początku wisiały czarne chmury. Przypomnijmy, że w maju 2013 studio Blizzard postanowiło porzucić dotychczasowe prace nad grą i zacząć jej tworzenie od początku. Współzałożyciel studia Blizzard i jego obecny CEO, Chris Metzen powiedział:
Stworzyliśmy World of Warcraft i byliśmy pewni, że wiemy jak tworzyć gry MMO. Chcieliśmy stworzyć najbardziej ambitną grę z tego gatunku [chodzi o Project Titan], jednak coś poszło nie tak. Zabrakło frajdy, zabrakło pasji.
Po porzuceniu Project Titan, Blizzard zajął się tworzeniem sieciowej strzelanki drużynowej Overwatch i wygląda na to, że gra odniesie spory sukces, a o Titanie wszyscy zapomnieli. O grze postanowił przypomnieć jej projektant Jeff Kaplan podczas wczorajszej rozmowy z dziennikarzami portalu Gamespot:
Mieliśmy świetny zespół deweloperów, samych utalentowanych i wybitnie uzdolnionych ludzi, ale zawiedliśmy pod każdym względem i w każdy możliwy sposób. To było totalną porażką.
Dziwnie to brzmi biorąc pod uwagę, że sporo z deweloperów zaangażowanych w Project Titan miało na swoim koncie takie hity, jak Diablo, czy World of Warcraft. Jak widać jednak nawet najlepszym zdarza się potknięcie. A może po prostu World of Warcraft jest na tyle dobrą produkcją MMO, że nie da się już stworzyć lepszej?