W ubiegłym roku wszystkie te segmenty wykazały dynamiczny wzrost, generując łącznie 395 mld CNY (60,8 mld USD) przychodu z globalnej działalności, co stanowi 37-proc. wzrost w stosunku do roku 2014. Co więcej, zysk netto Huawei wyniósł 36,9 mld CNY (5,7 mld USD) – o 33 proc. więcej niż w roku poprzednim.
W 2015 roku trzy grupy biznesowe Huawei odnotowały znaczny wzrost. Segment Carrier wygenerował roczny przychód w wysokości 232,3 mld CNY (35,8 mld USD) – o 21 proc. większy niż w roku 2014. Do tak dobrego wyniku przyczyniła się m.in. coraz bardziej powszechna sieć 4G. Z kolei grupa Enterprise odnotowała 44-proc. wzrost, co daje łącznie 27,6 mld CNY (4,3 mld USD) rocznego przychodu. Szczególny wpływ miał na to jej szybki rozwój w sektorze bezpieczeństwa publicznego, finansów, transportu i energetyki. Jednak najlepszym wynikiem za 2015 rok może się pochwalić segment Consumer, który zwiększył swój wynik aż o 73 proc., generując roczny przychód w wysokości 129,1 mld CNY (19,9 mld USD). Jest to efekt zwiększonego zapotrzebowania konsumentów na produkty klasy premium, a także rosnącej popularności Huawei jako marki konsumenckiej.
W ciągu ostatnich 20 lat Huawei koncentrował swoje działania wokół infrastruktury ICT, stale inwestując w badania i rozwój (B&R). W samym 2015 roku firma przeznaczyła aż 15 proc. swoich rocznych przychodów – 59,6 mld CNY (9,2 mld USD) – na rozwój tego obszaru, a w ciągu ostatniej dekady ulokowała w niego ponad 240 mld CNY (około 37 mld USD).
Rok 2015 zamknęliśmy z bardzo dobrym wynikiem finansowym. Osiągnęliśmy stabilny przepływ środków pieniężnych z działalności operacyjnej, zwiększyliśmy dostępność funduszy, jak i skuteczność kontroli ryzyka. W 2016 roku będziemy nadal skupiać się na naszych kluczowych projektach, koncentrując się na oczekiwaniach naszych klientów. Planujemy także kontynuować działania zmierzające do efektywnej transformacji sektora ICT w celu zapewnienia zrównoważonego wzrostu — powiedziała Sabrina Meng, CFO, Huawei.
Roczne sprawozdanie finansowe Huawei po niezależnym audycie przeprowadzonym przez międzynarodową firmę KPMG można pobrać ze strony: http://www.huawei.com/en/about-huawei/annual-report/2015