Jak to jednak działa w praktyce? Już wyjaśniamy. Za przykład posłuży nam przypadek norweskiej firmy Seagull Maritime AS, dostarczającej oprogramowanie dla przedsiębiorstw żeglugowych.
Gdy pojawia się problem…
Zacznijmy od tego, że firmy, takie jak Seagull AS, nie są w stanie funkcjonować bez systematycznego podejścia do procesów sprzedażowych oraz do zarządzania relacjami z klientami. Czas od pierwszego kontaktu z klientem do podpisania umowy, nierzadko trwa rok, zaś koszt pojedynczej podróży (wraz z zakwaterowaniem) przekracza 1000 dolarów. Nic zatem dziwnego, że firma Seagull postanowiła uporządkować ten proces i poszukać oszczędności.
W Seagull AS wykorzystywany był popularny w Skandynawii systemSuperOffice, jednak z czasem stał się on niewystarczający. Pojawiły się problemy ze sprawnym zarządzaniem zespołem handlowym, trudności przysparzała również powiększająca się baza danych o klientach. Firmie potrzebny był system, który byłby w stanie sprawnie zarządzać procesami sprzedażowymi, a przy tym prowadzić statystyki klientów. Dodatkowo, musiał on być dostępny dla wszystkich pracowników – pracują oni w oddziałach na całym świecie, dlatego tak ważny był sprawny system wymiany informacji.
Ponieważ kontakt zSuperOfficenie należał do najsprawniejszych, a wsparcie techniczne pozostawiało wiele do życzenia, kierownictwo Seagull AS zaczęło rozglądać się za alternatywnymi dostawcami systemu CRM. Takimi, którzy w przystępnej cenie zapewniliby również optymalne wsparcie oraz szkolenie dla pracowników.
…trzeba znaleźć rozwiązanie
Przeglądając potencjalnych dostawców, Seagull natrafił na ofertę gdyńskiej firmyChromeCRM. Nie tylko spełniła ona powyższe warunki, ale również była w stanie zaoferować system oparty na pracy w internecie – umożliwiający dostęp z każdego miejsca na świecie. Największymi zaletamiChromeCRMokazały się jednak funkcje śledzenia (działań i zmian dotyczących każdego klienta) oraz raportowania (dostosowanego do potrzeb). Koszty tych procesów były również znacznie niższe niż w przypadku starego systemu.
Dzięki przeprowadzeniu dogłębnej, przedwdrożeniowej analizy, analitycyChromeCRMbyli w stanie dokładnie zaplanować cały proces implementacji systemu. Pozwoliło to w bez żadnych problemów przenieść użytkowników do nowej platformy CRM. Co ważne, przeniesione do nowego systemu zostały również wszelkie dane oraz dotyczące klientów dokumenty.
Najważniejszy jest klient
Firma Seagull AS korzysta z systemuChromeCRMjuż od ponad dwóch lat. Przez ten czas udało jej się zredukować koszty, usprawnić wymianę informacji i procesy zachodzące wewnątrz firmy, a także zoptymalizować funkcjonowanie poszczególnych działów. Zagraniczne oddziały i jednostki w końcu zyskały możliwość współpracy przez sieć, co było dla firmy priorytetem.
Kierownictwo Seagull AS nie szczędzi firmie słów uznania: “Fakt, żeChromeCRMjest dostępny jako rozwiązanie hostingowe, jest dla nas wielką zaletą. Od kiedy zaczęliśmy użytkować system, ani razu nie było nieplanowanego przestoju. To oznacza, że nasi ludzie pracujący w odległych biurach w różnych strefach czasowych mogą wykonywać swoją pracę o każdej porze”.
Powyższy przykład doskonale pokazuje, jak pomocne i opłacalne jest wykorzystywanie systemu CRM dopasowanego do indywidualnych potrzeb klienta.
Artykuł powstał we współpracy zhttp://www.chromecrm.com/