Sytuacja wygląda natomiast zupełnie inaczej, jeśli pierwszy kwartał 2016 porównamy do ostatniego kwartału roku poprzedniego. Wtedy do sprzedaży trafiło aż 8,1 miliona sztuk smartwatchy, a zatem w dwóch sąsiadujących ze sobą kwartałach zanotowany został spadek niemal o połowę (48 procent). To ogromnie dużo, choć warto też oczywiście pamiętać, że ostatni kwartał każdego roku to czas świątecznych zakupów, a smart-zegarki świetnie nadają się pod choinkę.
Ciekawie prezentują się też udziały rynkowe i wyniki sprzedażowe poszczególnych producentów. Widać dwa wyraźne trendy: spada liczba urządzeń sprzedawanych przez potentatów: Apple i Samsunga, natomiast rośnie sprzedaż innych producentów. Po drugie – spadają rynkowe udziały zegarków z systemem firmy Apple, to samo dotyczy też urządzeń Samsunga (system Tizen), natomiast za niepozornym słowem “Inni” (Others) kryją się wzrastające udziały zegarków z systemem Android Wear. Nadal jednak do Apple należy aż 52,4 procent całego rynku.