Uber uruchamia nową funkcję w aplikacji pozwalającą każdemu użytkownikowi na proste, wygodne i przejrzyste rozdzielenie przejazdów prywatnych i służbowych. Skierowana do osób z jednoosobową działalnością gospodarczą i małych oraz średnich przedsiębiorstw oferta Profili Służbowych to nie tylko możliwość pobierania faktur za każdy przejazd, ale również rozdzielania przejazdów prywatnych od firmowych za pomocą jednego kliknięcia w ramach tej samej aplikacji.
Profile Służbowe to usługa typu “zrób to sam” – osoby, które na co dzień korzystają z Ubera w ramach prywatnych przejazdów, mogą za pomocą jednego kliknięcia przenieść się na Profil Służbowy. Jednorazowe wypełnienie danych firmy w zakładce na stronie sprawia, że raz w miesiącu użytkownik otrzymuje mailem wszystkie faktury — mówi Kacper Winiarczyk,
dyrektor generalny Ubera w Polsce.
To, jak osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz małe i średnie firmy wykorzystają Profil Służbowy, zależy tylko od nich. Firma może udostępnić pracownikom jedną kartę płatniczą, którą każdy przypisze do swojego konta Uber, może też zwracać pracownikom koszty przejazdów na podstawie przesyłanych przez nich faktur. Dla obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej istotne jest, iż usługa Profili Służbowych jest darmowa, we wszystkich miastach w Polsce obowiązują te same ceny przejazdów za pośrednictwem aplikacji Ubera, a rezygnacja z korzystania z Profili Służbowych nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami i dodatkowymi kosztami.
Dla dużych korporacji Uber uruchomił odrębny produkt – Uber dla Firm – platformę umożliwiającą firmom zatrudniającym powyżej 50 pracowników zarządzanie przejazdami służbowymi z poziomu jednego panelu. Oferta Uber dla Firm to także możliwość wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu z przejazdów służbowych np. do określonych dni tygodnia, godzin bądź tras przejazdu. Oferta jest dostępna we wszystkich polskich miastach, w których jest obecny Uber.
Polska jest trzecim największym rynkiem Ubera na terenie Unii Europejskiej, po Wielkiej Brytanii oraz Francji. W pierwszym roku działalności tempo wzrostu usługi na polskim rynku było wyższe niż w przypadku Londynu, Paryża, Amsterdamu czy Sztokholmu. Obecnie Uber oferuje swoje usługi w 7 miastach w Polsce, a do końca roku liczba ta ma wzrosnąć do 10. Polska znajduje się także wśród 15 państw na świecie (spośród 68 z dostępną aplikacją Ubera), w których Uber oferuje swoje usługi w więcej niż 5 miastach.