AMD Radeon RX 480 to karta graficzna z architekturą Polaris, która za 199 dolarów zaoferuje nam ponad 5 teraflopsów mocy obliczeniowej. Karta będzie dostępna w dwóch wersjach: z 4GB pamięci RAM i z 8GB pamięci RAM.
Co więcej, AMD chwali się, że 2 karty RX 480, podłączone w systemie Crossfire są szybsze od pojedynczej karty Nvidia GTX 1080, której koszt w porównaniu do dwóch RX 480 jest wyższy o 200 dolarów. Benchmarki wykonano oczywiście na ulubionej grze wszystkich testerów, czyli Ashes of Singularity, która obecnie najlepiej radzi sobie z DirectX 12. Konfiguracja 2xRX 480 była w stanie renderować obraz z gry w 62,5 FPS, pojedynczy GTX 1080 osiągnął 58,7 FPS.
Efektywność kart graficznych Radeon Serii RX to wypadkowa dużych ulepszeń w architekturze i zastosowania po raz pierwszy w branży procesu produkcyjnego 14 nm FinFET do tego rodzaju układów graficznych. Karty te mogą stanowić punkt zwrotny w rozwoju wirtualnej rzeczywistości — powiedział Patrick Moorhead, główny analityk w Moor Insights & Strategy. —
Poprzez obniżenie kosztu zakupu sprzętu oraz powiększenie rynku urządzeń zdolnych do obsługi VR karty graficzne Radeon Serii RX mają potencjał sprawić, że systemy VR dotrą do sklepów w większej liczbie oraz pozwolić treściom VR uzyskać nowe, wyższe poziomy finansowania, czy wręcz nawet obniżyć koszty zestawów VR.
Karty graficzne RadeonTM Serii RX to pierwsza salwa nowej strategii AMD “Water Drop”, która ma na celu wprowadzanie nowych architektur graficznych najpierw w segmentach o wysokiej sprzedaży, co pozwoli wesprzeć kontynuację wzrostu udziałów rynkowych kart Radeon. W maju 2016 agencja Mercury Research poinformowała, że w 1 kwartale 2016 AMD zyskało 3,2% udziałów rynkowych w zewnętrznych kartach graficznych. Radeon Serii RX to rozwiązania, które będą odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku: ponad 13,8 miliona graczy PC wydaje od 100 do 300 USD na nową kartę graficzną. Poprzez wprowadzenie kart z rodziny Polaris AMD zdefiniuje na nowo to, czym jest rozgrywka tej klasie sprzętu.