Portret smart Polaka”, przygotowanego przez Mobile Institute dla Pralniomatów Hi’Shine, idea SmartLiving najlepiej znana jest osobom w wieku 25-34 lat mieszkającym w miastach powyżej 500 tysięcy mieszkańców. Aż 97% Polaków deklaruje, że żyje przynajmniej częściowo zgodnie z założeniami idei Smart Living, natomiast 84% korzysta z nowoczesnych rozwiązań w celu ułatwienia i przyspieszenia realizacji zadań. Owocuje to nie tylko oszczędnością czasu. Entuzjaści Smart Living częściej deklarują, że czują się szczęśliwi – 73% w porównaniu z 51% w grupie osób ustosunkowanych sceptycznie do nowego trendu.
Smart Living to przede wszystkim optymalizowanie czasu i wykorzystywanie nowych technologii do wykonywania codziennych, często nielubianych obowiązków. Przykładowo – gotowanie jedzenia. Dzięki takim portalom i aplikacjom jak Pyszne.pl, które w swojej ofercie ma aż 5 tysięcy lokali – Polacy mogą zamówić obiad czy kolację bez wychodzenia z domu. Jednym z głośnych w ostatnim czasie przełomów jest uruchomienie ogólnopolskiej sieci pralniomatów Hi’Shine. Na czym polega ich nowatorstwo? Z usługi można skorzystać o dowolnej porze, w dowolnym pralniomacie, na przykład w drodze do pracy. Potrzebujemy do tego jedynie telefonu komórkowego. Czyste ubrania odbierzemy już następnego dnia. Do podobnych usług zaliczyć można działający na terenie Warszawy startup pozamiatane.pl, który łączy klientów ze sprawdzonymi sprzątaczami, podobnie jak Uber łączy kierowców z pasażerami.