Na razie jednak sytuacja wygląda inaczej. Huawei zajmuje na tym rynku trzecie miejsce, lecz o ile do konkurentów z miejsc poza podium dystans jest stosunkowo niewielki, o tyle w porównaniu do Apple czy Samsunga sporo jest jeszcze do nadrobienia. Najlepiej pokazuje tę sytuację sprzedaż “flagowca” Huawei, czyli modelu P9, wraz z jego bogatszą i większą wersją P9 Plus. Jak donoszą media, Huawei sprzedało obecnie ponad 2,6 miliona sztuk modeli P9 i P9 Plus. To wspaniały wynik, ale… z drugiej strony Samsung niebawem dobije do 25 milionów sztuk sprzedanych modeli Galaxy S7 i S7 edge. To niemal rząd wielkości różnicy.
Nie można jednak zlekceważyć tempa, z jakim rozwija się popularność modeli chińskiego producenta. Dla przykładu: w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku i modelu P8, Huawei sprzedało aż o 130% więcej modelu P9. Co ciekawe, wzrost sprzedaży najbardziej widoczny jest w Europie – we Francji wyniósł on aż 1000%, zaś w Finlandii czy Polsce – 400%. Zatem kto wie, może za kilka lat sytuacja na podium rzeczywiście wyglądać będzie zupełnie inaczej?