Zmianie uległ nie tylko styl gry, ale również sposób jej pokazywania w telewizji oraz wizerunek zawodników, którzy wykazują się coraz większą dbałością o swoją aparycję i częstą obecność w mediach. Obecnie niemal połowa kobiet (49,25%) i 43% mężczyzn w Europie zgadza się ze stwierdzeniem, że w ciągu ostatnich 15 lat poprawił się wizerunek piłkarzy. Blisko jedna trzecia (32,23%) ankietowanych uznała, że piłkarze mają obecnie większy wpływ na ich styl, aniżeli aktorzy, muzycy czy gwiazdy reality TV.
Badania przeprowadzone na zlecenie firmy Samsung Electronics w 10 krajach pokazały, że co piaty badany Europejczyk na oglądanie futbolu poświęca średnio ponad 468 godzin rocznie. Odpowiada to 28 080 minutom lub 62 dniom roboczym spędzonym na oglądaniu tego sportu.
Blisko 40% dorosłych Polaków ogląda mecze przynajmniej 3 razy w tygodniu, a odsetek ten z pewnością wzrośnie po awansie polskiej reprezentacji do kolejnej fazy rozgrywanego obecnie we Francji turnieju piłkarskiego. Pod względem czasu poświęconego na oglądanie transmisji piłkarskich wyprzedzamy takie futbolowe potęgi jak Portugalia (37,78%) czy Anglia (22,6%). Najmniejszy odsetek fanów piłki nożnej wśród dorosłych mężczyzn jest w Szwajcarii (20,44%) i Szwecji (17,95%). Więcej czasu od Polaków na transmisje futbolowe poświęcają Włosi (60,31%), Rumuni (53,8%) oraz Hiszpanie (53,8%) i Niemcy (47,25%).
Tak duże zainteresowanie futbolem przekłada się na zwiększone oczekiwania co do jakości doznań wizualnych. Okazuje się, że podczas oglądania meczu czy innych wydarzeń sportowych w domowym zaciszu, Europejczyków najbardziej frustruje niemożność rozróżnienia graczy (28,53%), dojrzenia piłki, gdy ta wchodzi ze światła do cienia (21,47%), a także zbyt mały ekran (9,8%). Dlatego prawie co drugi badany (48,84%) planuje zakup nowego, doskonalszego telewizora.