Oprócz tego Google zaczęło stosować także lepsze algorytmy do kompresji i dystrybuowania aktualizacji, co w przypadku większych gier (ok. 2 GB) ma się przekładać na zmniejszenie objętości pobieranych danych o ok. 12 procent. Co jednak ważniejsze, większość aktualizacji, które wymagają pobrania jedynie niedużych plików z danymi, będzie zmniejszona nawet o około 50 procent. Wszystko dlatego, że system porównuje różnicę między starą i nową wersją aplikacji i ściąga jedynie te elementy, które są nowe. Teraz dużo zależy jeszcze od deweloperów, których Google prosi o niekompresowanie bibliotek danych. Dzięki temu system Google (Bsdiff) będzie mógł działać najskuteczniej, pobierając jedynie potrzebne części plików.
Google Play nareszcie pokazuje prawdziwy rozmiar aplikacji
Do tej pory Google Play pokazywało coś, co wyglądało jak rozmiar aplikacji do ściągnięcia. Był to jednak rozmiar pliku APK (Android Package), służącego do dystrybuowania i instalowania pakietów plików na Androidzie i – co najważniejsze – nieraz mocno różniący się rozmiarem od ostatecznego rozmiaru danych, które trzeba ściągnąć. Aktualnie prawdziwa objętość danych do ściągnięcia widoczna jest z poziomu aplikacji, na dole strony z programem czy grą.24.07.2016|Przeczytasz w 1 minutę