mBank rozpoczął działania w kierunku rozwoju usług internetowych w momencie, gdy popularność tego typu rozwiązań zaczęła rosnąć, a jego konkurenci zaproponowali klientom ofertę on-line. Możliwość wprowadzenia nowych produktów, poprawienia komfortu użytkowania klienta i wprowadzenia efektywnej sprzedaży dodatkowych produktów była ograniczana do tej pory jedynie przestarzałymi kanałami.
Nowe trendy i zmiany w stylu życia stworzyły zarówno szansę i potrzebę wprowadzenia zmian w cyfrowych kanałach dystrybucji. mBank nie chciał jedynak tylko zmodernizować swojej platformy internetowej – chciał stworzyć zupełnie nowe kanały online i skupić się na wygodzie, trafności oferty, użytkowności, atrakcyjności i stopniu zintegrowania.
Z perspektywy akcjonariuszy zmiana pozwoliła uzyskać nowe spojrzenie na najważniejsze elementy przyczyniające się do wzrostu mBanku: dane klientów, finanse personalne i “user experience” szyte na miarę. Od współczesnej bankowości internetowej oczekiwano również redukcji kosztów, spowodowaną brakiem faktycznych placówek, z niższym kosztem pozyskiwania klientów i sprzedaży.
Potem przyszedł czas na zmiany
Nowa odsłona mBanku ruszyła oficjalnie w czerwcu 2013 roku. Nowa skórka stała się dopasowywalna do rozmiaru wyświetlacza użytkownika. Pojawiło się wiele nowych funkcji, jak integracja z Facebookiem, instruktaż gamifikacji, kompatybilność z tabletem, książka odbiorców wzorowana na tej w telefonie i wiele innych.
Zintegrowany, skupiony na kliencie widok wszystkich środków finansowych, zaprezentowany na jednym ekranie, został zbudowany w zgodzie z tzw. “unfolding complexity”. Został usprawniony przez usługę agregacji konta, pozwalającą na ładowanie danych finansowych również z innych banków w formie jednego widoku, pokazując konkurencyjną ofertę funkcjonalności, która tworzy nowe możliwości sprzedażowe. I wiele innych.
To również sukces Accenture
Accenture i jego wyspecjalizowany zespół pomogły mBankowi przeprowadzić projekt na wielką skalę, angażując 200 osób i czterech dostawców pracujących w różnych lokalizacjach jako jedna drużyna (Warszawa, Łódź, Sztokholm i Rejkiawik). Dzięki powtarzalnemu procesowi połączonemu z podejściem zgodnym z metodologią agile (w przeciwieństwie do modelu kaskadowego) i głębokiej interakcji biznesu i IT (współzarządzane zespoły), ten wieloetapowy projekt mógł być wdrażany stopniowo, dzięki czemu nowe pomysły mogły zostać realizowane bez obawy o opóźnienie całego procesu.
Accenture pomogło również mBankowi przeprowadzić pogłębione badania i analizę w celu zdefiniowania projektu, znalezienia odpowiednich dostawców i wybrania najlepszych technologii wspierających współpracę z projektantami UI/UX, pozwalając na rozwój równoległych systemów. Architekci technologii Accenture, eksperci funkcjonalni, managerowie programu i projektu, team leaderzy i deweloperzy pracowali blisko z działami biznesowymi i IT mBanku w okresie rozwoju projektu. Accenture pomogło mBankowi kontrolować zakres, dostawców, a także użyło swojej technicznej i procesowej wiedzy, aby projekt przebiegał według założeń i rygorystycznego harmonogramu, kładąc szczególny nacisk na zapewnienie odpowiedniego poziomu jakości i wykonania. Accenture wsparło też wejście na rynek, organizację procesów IT i nadzorowało gotowość do wdrożenia każdego elementu.