Fakty są proste i fakty nie są zbyt przyjemne – sprzedaż urządzeń typu smartwatch spada. I to mocno spada. W drugim kwartale 2016 roku do obrotu trafiło 3,5 miliona sztuk “inteligentnych” zegarków, czyli aż o 1,6 miliona sztuk mniej (32% mniej), niż w tym samym okresie w roku 2015.
Zanim przejdziemy do analizy wyników sprzedażowych poszczególnych producentów, warto zdać sobie jeszcze sprawę z jednego faktu: gdy Apple weszło na rynek smartwatchy, to zrobiło to w swoim wielkim stylu, dominując w sposób niezaprzeczalny. Dlatego teraz, choć większość innych liczących się producentów zanotowała wzrost sprzedaży, wystarczy tylko osłabienie Apple, by cały rynek poleciał w dół.
A tak prezentują się wyniki sprzedażowe pięciu najważniejszych producentów “inteligentnych” zegarków:
Jak widać powodu do zadowolenia mogą mieć zwłaszcza Samsung (wzrost o 51%) i Lenovo (wzrost o 75%). Zdecydowanie zwiększyły się także udziały rynkowe tych firm – Samsunga z 7 do 16%, Lenovo z 3 do 9%, a LG z 4 do 8%. Równocześnie udziały Apple spadły z 72% do 47% – to nadal zdecydowane pierwsze miejsce, ale niemniej spadek również jest “imponujący”.
Cóż, wszystko może się jeszcze zmienić, gdy Apple pokaże nowy model swojego Apple Watch. Ale czy kiedykolwiek wróci do aż tak zdecydowanej dominacji na tym rynku? Można mieć co do tego wątpliwości.