AMD TrueAudio Next
Dźwięk jest kluczowy w tworzeniu w pełni wciągającego środowiska VR i tym samym, aby uzyskać wrażenie obecności w wirtualnym świecie, dźwięk musi być co najmniej tak dobry, jak grafika. Dotychczas fizyczne silniki dźwiękowe w programach i grach musiały polegać na stałych statystycznych. Technologia TrueAudio Next jest częścią pakietu rozwiązań określanych jako LiquidVR i jako taka stanowi skalowalny mechanizm pozwalający renderować warstwę audio w oparciu o fizykę fal dźwiękowych i to w czasie rzeczywistym. W połączeniu z technologią Radeon Rays rozwiązanie to pozwala modelować fizycznie całe środowisko dźwiękowe przy wykorzystaniu nawet ponad 32 stereofonicznych źródeł odbić lub zniekształceń. Biblioteki TrueAudio Next będą dostępne na portalu GPUOpen pozwalając milionom skorzystać z wiernego systemu tworzenia pozycjonowanego dźwięku przestrzennego.
Warto pamiętać, że mechanizmy sprzętowe pozwalające wykorzystać AMD TrueAudio Next są dostępne dla wszystkich systemów wykorzystujących architekturę Graphics Core Next firmy AMD, czyli sprzętu, który na rynku jest już nawet ponad 4 lata.
Advanced Media Framework 1.3
Źródła zaawansowanego narzędzia pozwalającego na wysokiej jakości transmisje wideo lub nagrywanie, czyli Advanced Media Framework (AMF) 1.3, zostały właśnie otwarte na licencji MIT, dzięki czemu deweloperzy mogą tworzyć autorskie programy do nagrywania lub strumieniowania rozgrywki w oparciu o silniki wideo w kartach graficznych Radeon (VCE i UVD). W ramach AMF udostępnione zostało również kompleksowe API do enkodowania, dekodowania, pre- i post-procesingu wideo.
Pakiet AMF 1.3 SDK jest już dostępny do pobrania na portalu GPUOpen, dzięki czemu deweloperzy mogą już swobodnie integrować te systemy w swoich aplikacjach.